Onderin heb ik op de ener laatste kies al een paar jaar een kroon zitten. Hier heb ik een paar vragen over.
Aan de wangkant zie ik onderaan deze kroon een [b]zwart/bruin[/b] randje over de hele lengte lopen. Is mij eigenlijk nog nooit zo opgevallen. Is dit normaal? De mondhygeniste/ tandarts zegt er eigenlijk nooit iets over. Daarnaast lijkt ook een deel van het tandvlees iets lager te zitten ( het beste kan ik omschrijven dat er een soort V-tje in het midden)
Daarnaast zit deze kies zoooooo strak tegen de achterste kies aan. Vanaf de wangzijde kom ik er met flossen maar een heel klein stukje tussen, van de tongzijde met geen mogelijkheid. Heb ik een keer geprobeerd en iets geforceerd, kreeg toen een felle scherpe pijn, alsof ik in de zenuw zat? Is dat normaal, nu durf ik het niet meer. Ik heb het gevoel dat ik het nu een beetje teveel geïrriteerd heb en het blijft nu gevoelig en zeurderig..
Altijd blijven schoon maken…
Als uw tandvlees terug trekt dan komt het tandbeen v d kies in zicht. Laten beoordelen waarom uw tandvlees terug trekt. (roken!!!).
U bedoelt waarschijnlijk de splitsing v d wortels ( V tje). Ook hier..waarom trekt uw tandvlees omlaag.
Hartelijk dank voor uw…
Waarschijnlijk de splitsing…
Goedemorgen, ik heb zelf 2…
Als u met een rager er niet…
Hartelijk dank weer Tandarts…
Lees over contact en knarsen…