Hoi
Het viel mij op dat ik op plekken hele kleine rode stipjes lijk te hebben. Na wat rondzoeken lijkt het op petechiën, maar ik ben geen expert, dus 100% zeker weet ik het niet.
Even wat misschien nuttige informatie:
Ik heb de ziekte van Raynaud en slik hiervoor 30mg nifedipine (vertraagde afgifte). Een bijwerkingen is hyperplasie, maar daar lijkt dit niet op. Verder rook ik niet, gebruik ik geen alcohol en drugs.
Ik ben een beetje hopeloos, ik doe dus al wat ik kan doen. Ben eerder dit jaar naar een oral B io6 met druksensor overgestapt, poets met de zachte gentle care borstel en mijn poetsdruk zit op het randje van te zacht/precies goed (volgens de druksensor). Front ben ik zachtjes gaan poetsen (bassmethode) met een zachte handtandenborstel sinds ik de rode vlekjes zag. Ik poets zo zacht dat het bijna niet effectief voelt (is het wel, want plaque gaat wel weg).
Tandvlees bloedt niet; alleen stipjes in tandvlees dus. Laatste keer bij MH was in februari en geen BOP, afgelopen maandag bij TA en die zag ook niets bijzonders (hem vergeten te vragen naar de rode stipjes). Hij heeft de stipjes ook niet opgemerkt.
Verder is de sulcus nergens meer dan 3mm.
Iemand een idee wat het kan zijn/het kwaad kan en wat ermee te doen?
Maak me nogal zorgen. Bedankt!
Foto's
Sorry kan ik zo niet zeggen…