Bleken gebit met kronen

Author:
hans01
Posted:
do, 05/09/2002 - 21:50
Ongeveer 10 jaar geleden zijn bij de 4 voortanden vervangen door kronen.
De kleur van de kronen zijn toen aangepast aan de rest van de tanden en kiezen die toen wat geler waren dan mijn toenmalige voortanden.
Als ik mijn gebit zou laten bleken, worden dan ook de kronen mee gebleekt of dien je deze dan te vervangen?
de digitale tandarts

Het bleekproces werkt alleen op de natuurlijke tanden en kiezen.
Kronen en vullingen veranderen nauwelijks van kleur, soms kan dit een voordeel zijn:

http://www.tandarts.nl/imagesforum/britesmilemetkronen.jpg

Hierboven is het resultaat te zien van een BriteSmile behandeling bij een patient met kronen.
De kronen waren witter dan haar overige tanden; hier is bleken een hele goede oplossing.
Het alternatief nl. het beslijpen van de buurtanden om daar ook wittere kronen op te zetten, zou gezien de gezonde staat waarin ze verkeren, zonde zijn. Door middel van bleken kan in dit geval zonder te boren het probleem binnen anderhalf uur opgelost zijn.

In uw geval waarin de kronen dezelfde kleur hebben als je andere tanden, zullen deze na het bleken donkerder lijken dan je andere tanden.
Het overmaken van de kronen na het bleken is dan de enige oplossing.

Hetzelfde geldt voor mensen met vullingen welke donkerder of gelijk van kleur zijn aan de voortanden:

/imagesforum/britesmilemetvullingen.jpg

Ondanks de nu al wat donkere vullingen (rode lijntjes) wilde de persoon in kwestie graag een BritesSmile behandeling.
24 uur na het bleken heb ik de vullingen vervangen en de kleur en vorm aangepast, zodat deze niet meer opvallen tussen de gebleekte voortanden.

Succes.
vr, 05/10/2002 - 21:29 Permalink