Kunstgebit

Author:
bobby
Posted:
ma, 09/02/2002 - 11:08
Ik ben al diverse kiezen kwijt en de rest is een grote ellende om het zo maar te zeggen.
Ik ben er al een tijdje mee bezig en ben er over uit, ik wil een kunstgebit!
Ik ben als de dood voor het trekken en ik vraag mij nu af of dit ook onder volledige narcose kan geschieden?
En misschien kan iemand mij ook vertellen wat voor soort verschillende kunstgebitten er zijn wat voor kosten er aan verbonden zijn?
Bij voorbaat dank,
Marc.
Michiel Doff

Hoi Marc.

Ten eerste een vraag: Wat is je leeftijd?
Wat is de status van de resterende elementen?
Een kunstgebit lijkt heel veel mensen een leuke oplossing maar er kunnen ook zeker nadelen mee verbonden zijn. Ten eerste heb je bij een volledige prothese het probleem dat je kaak slinkt. Hierdoor kan je, als je nog oud bent, lang problemen hebben met een loszittende prothese ondanks alle leuke kleefpasta's. Misschien is het mogelijk om een restauratie in een aantal stadia uit te laten voeren en vervolgens een plaatje te nemen waarin de ontbrekende kiezen worden aangevuld. Ik zou goed vragen aan je tandarts wat hem het beste lijkt in jouw situatie. Niet zondermeer voor een prothese gaan is mijn advies.

Groet M.H.J. Doff
ma, 09/02/2002 - 17:16 Permalink
miranda

Trekken doen ze onder narcose in klinieken zoals in Kerkrade en daar doen ze niet moeilijk. Dus niet redden maar, maar daar doen ze wat jij wil!
di, 06/24/2003 - 07:41 Permalink