Hoi,
Ik heb een vraagje, ik heb nu een kies rechtsonder die nu tot 3 keer toe opnieuw is gevuld doordat ik er niet op kon eten.
Nu blijkt dat ook de derde keer niet geholpen heeft. Mijn tandarts heeft niks kunnen vinden aan de hand van de foto's. Morgen mag ik weer naar hem toe, wat moet er nu nog aan gedaan worden?
Ik heb een vraagje, ik heb nu een kies rechtsonder die nu tot 3 keer toe opnieuw is gevuld doordat ik er niet op kon eten.
Nu blijkt dat ook de derde keer niet geholpen heeft. Mijn tandarts heeft niks kunnen vinden aan de hand van de foto's. Morgen mag ik weer naar hem toe, wat moet er nu nog aan gedaan worden?
Sterkte
Groetjes Monique
Groetjes monique
Deze kies zit rechtsonder.
Groetjes ACVE
Het voor verhaal is dat mijn vorige tandarts tot 2 keer toe gevuld heeft. Ik naar een andere tandarts ben gegaan, nieuwe tandarts ontdekte rechtsboven in een fikse ontsteking. Mijn vorige tandarts heeft nooit foto's gemaakt ook niet nadat het de eerste keer niet bleek geholpen te hebben. Maar nu moet ik dus ook voor de 2de keer morgen terugkomen bij mijn nieuwe tandarts voor de kies rechtsonder die waarschijnlijk een wortelkanaal behandeling dan nodig heeft. Die kies rechtsboven heeft hij behandeld en dat is perfect gegaan.
Groetjes
ACVE
Nogmaals.. ik wens je veel sterkte!!! :sad:
Hij vertelde mij ook dat het ook voor gezonde kiezen niet goed is om er harde snoepjes op te kauwen, dat je nogal wat druk kunt uitoefenen op je kiezen meer dan goed voor je is. Hij vertelde dat hij 2 gevallen heeft mee gemaakt van mensen die hun kiezen hadden door gebeten!!
Zijn advies wachten als het niet erger wordt zo laten omdat ik een vrij goed gebit heb verder. Als het erger wordt wel melden en als nog een kroon er in.
Kronen zijn inderdaad druer grapjes... maar het is even doorbijten. Ik hoor een hoop positieve verhalen over kronen, dat als ze eenmaal goed zitten, dat je er weinig last van hebt
Sterkte met je beslissing!
Groetjes Monique
Kronen zetten is geheel pijnloos.
Ik heb er al een stuk of 12...
Ik vind het een goede oplossing, alles liever dan een prothese. Je wordt verdoofd dus voelt echt helemaal niets. Gewoon een kwestie van je tijd uitzitten.
Alleen jammer dat je ondanks een kroon toch nog een ontsteking kunt krijgen aan je wortelpunt. Heb ik dus net gehad, dan moeten ze een wortelkanaalbehandeling doen en door je kroon heen boren. Is wel zonde. Het is wel natuurlijk want dan heb je net als bij een echte kies een vulling in je kroon...
Groetjes, Lenie