Onprofessionele behandeling
Mijn eerste afspraak met de tandarts ging om controle en foto's maken.
Op die dag heeft zijn assistente op verzoek van de tandarts meer dan 15 foto's gemaakt.
Het resultaat was een gatje.
Het tweede afspraak ging om 1 gatje vullen in mijn normale kies. Daar bij de tandarts blijkt volgens de tandarts dat mijn verstandkies niet meer in orde is. Dus hij besloot om hem uit te trekken. De behandeling was niet professioneel aangepakt:
· Afzuig apparatuur werkt niet (motor was stuk)
· Hij droog geen handschoenen en mondkapje
· Tijdens de behandeling was de tandarts bezig om te interneten en te chaten
· De assistente gaaf aan dat hij eerst naar de eerde gemaakt foto's moet kijken
Hij weigerde om het te doen
· Halverwege de behandeling brak mijn verstandkies uit.
· Zonder uit te spoelen van mijn mond en de wond te dichten stuur hij mij met een verwijsbrief naar het ziekenhuis weg.
· Bij het ziekenhuis moet opnieuw een foto gemaakt worden omdat de door tandarts gemaakt foto niet goed genoeg waren.
· In het zieken huis ontdekt men dat een te hoge noodvulling naast mijn verstandkies gemaakt is. Niemand weet waarom. Daardoor moest op nieuw foto's gemaakt worden in die kies moest een wortelkanaalbehandeling. Daar was ik niet op de hoogte gebracht van die behandeling.
Het probleem is nu dat mijn tandarts een rekenen heeft gestuurd van 299 Euro.
Nog een reken van het ziekenhuis 200 Euro
En om het probleem op te lossen met de wortelkanaalbehandeling ben ik naar een andere tandarts gegaan en die was 3 uur intensief bezig en daardoor kon ik de werkwijze vergelijken. De werkwijze van mijn tweede tandarts zeer professioneel.
Mijn vraag is hoe kom ik de eerste reken af. Kan de eerste tandarts hierover klagen zo ja. Hoe?
Mijn eerste afspraak met de tandarts ging om controle en foto's maken.
Op die dag heeft zijn assistente op verzoek van de tandarts meer dan 15 foto's gemaakt.
Het resultaat was een gatje.
Het tweede afspraak ging om 1 gatje vullen in mijn normale kies. Daar bij de tandarts blijkt volgens de tandarts dat mijn verstandkies niet meer in orde is. Dus hij besloot om hem uit te trekken. De behandeling was niet professioneel aangepakt:
· Afzuig apparatuur werkt niet (motor was stuk)
· Hij droog geen handschoenen en mondkapje
· Tijdens de behandeling was de tandarts bezig om te interneten en te chaten
· De assistente gaaf aan dat hij eerst naar de eerde gemaakt foto's moet kijken
Hij weigerde om het te doen
· Halverwege de behandeling brak mijn verstandkies uit.
· Zonder uit te spoelen van mijn mond en de wond te dichten stuur hij mij met een verwijsbrief naar het ziekenhuis weg.
· Bij het ziekenhuis moet opnieuw een foto gemaakt worden omdat de door tandarts gemaakt foto niet goed genoeg waren.
· In het zieken huis ontdekt men dat een te hoge noodvulling naast mijn verstandkies gemaakt is. Niemand weet waarom. Daardoor moest op nieuw foto's gemaakt worden in die kies moest een wortelkanaalbehandeling. Daar was ik niet op de hoogte gebracht van die behandeling.
Het probleem is nu dat mijn tandarts een rekenen heeft gestuurd van 299 Euro.
Nog een reken van het ziekenhuis 200 Euro
En om het probleem op te lossen met de wortelkanaalbehandeling ben ik naar een andere tandarts gegaan en die was 3 uur intensief bezig en daardoor kon ik de werkwijze vergelijken. De werkwijze van mijn tweede tandarts zeer professioneel.
Mijn vraag is hoe kom ik de eerste reken af. Kan de eerste tandarts hierover klagen zo ja. Hoe?
Slaat de rekening van de tandarts op de afgebroken kies en/of de wortelkanaalbehandeling die beiden later door een specialist verder zijn behandeld? In dat geval zou je kunnen aangeven dat je tevens van deze specialisten een rekening ontvangen hebt (of zal ontvangen) en daarom liever niet ook de start van de behandeling wilt betalen.
Schrijf een brief naar de tandarts met daarin zo helder mogelijk de zaken geformuleerd welke u niet professioneel vond.
Tevens geeft u aan in de brief dat het deel van de rekening met daarop de verrichtingen die later opnieuw gedaan moesten worden door de specialist, zoals de rontgenfoto's, de extractie en de kanaalbehandeling bij voorkeur niet zou willen betalen.
Succes.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-03-19 01:26 ]