almeloblastoom (UNICYTEUS)

Author:
lucky
Posted:
zo, 05/18/2003 - 04:31
Beste allemaal ,
bedankt braces dat je mij gerust wil stellen, ik ben j.l. woensdag bij de kaakchirurg geweest (ik kon niet eerder terecht) voor wat uitleg.Na een een heleboel informatie van (vooral engelse sites) heb ik verdere informatie over MIJN almeloblastoom aan de arts gevraagd , NU het is een Z.G. unicyteuse zei hij , hij had ALLES verwijderd en ik moest mij GEEN zorgen maken, toen ik zei dat ik had gelezen dat bij het vaststellen van een almeloblastoom het omringende weefsel minstens 5 cm (dus RUIM verwijderd moest worden)herhaalde hij IK heb ALLES weggehaald.
Waarop ik zei "ja maar u dacht toch aan een
GROTE (folicare)?? Cyste ?? dus u heeft toch alleen die verwijderd" , herhaalde hij dat dat bij mij voldoende was , over e.v.t reconstructies van mijn kaak in de toekomst (had ik gelezen van patienten (in duitsland) zei hij"dat is bij jou niet nodig hoor MAAK JE NU MAAR NIET ZO druk.
OP 13 aug a.s. moet ik komen voor conrole en het verwijderen van mijn 2 bovenste verstandskiezen, was niet preventief voor wat ik heb , heeft DAAR NIETS MEE TE MAKEN zei de arts,
MIJN KAAK zou gewoon weer aangroeien zei hij ook.
IK HOOP EN NEEM aan dat de arts de waarheid heeft gesproken, want tegenwoordig vertellen ze je toch alles (neem ik wel aan )??
Dus hoop ik het maar het beste van , en omdat het om een UNICYTEUSE ALMELOBLASTOOM GAAT, hoop ik dat het inderdaad GOED IS VERWIJDERD (dan is de kans op (reduce) (terugkeer) minder en groeit hij ook langzamer dan bij een MULTICYTEUSE of SOLIDE
(heb ik van het internet (EN VAN JOU BRACES!!) ik blijf onder controle , DUS ALLEMAAL VINGERS CROSS.
Bedankt alvast allemaal voor jullie hulp en medeleven ik was daar echt mee geholpen n.l. en ik hou jullie op de hoogte okè .

Veel liefs , Lucky
Lieneke

hey Lucky, wat goed dat je zo'n gesprek hebt gehad met de kaakchirurg. Fijn dat je wat gerustgesteld bent!
NAtuurlijk verteld de kaakchirurg je de waarheid! Waarom zou hij liegen?
Bedankt voor de up-date

groetjes
Braces
zo, 05/18/2003 - 11:15 Permalink