Allereerst mijn complimenten voor uw site.
Al vanaf mijn kindertijd heb ik (33) een te hoge zuurgraad in mijn mond door brandend maagzuur.
Dit heeft nogal wat schade veroorzaakt aan mijn gebit (erosie).
Nu heeft mijn tandarts mij kronen aangeraden.
Ondanks dat ik nu behandeld wordt met een zuurremmer (Ranitidine),heb ik nu nog welleens zuurbranden en oprispingen.
Als alles doorgaat krijg ik mijn hele gebit in kronen,dit is echter allemaal niet goedkoop,daarom heb ik de volgende vragen:
1. Zijn kronen wel bestand tegen maagzuur?
2. Tandvlees trekt vaak terug bij het ouder worden, kan het zuur dan onder de kroon komen,en daar de zaak aantasten?
3. Welke kronen zouden het meest geschikt voor mij zijn, of zijn er betere opties voor mensen als ik?
Met vriendelijke groet,
Maerlyn.
Al vanaf mijn kindertijd heb ik (33) een te hoge zuurgraad in mijn mond door brandend maagzuur.
Dit heeft nogal wat schade veroorzaakt aan mijn gebit (erosie).
Nu heeft mijn tandarts mij kronen aangeraden.
Ondanks dat ik nu behandeld wordt met een zuurremmer (Ranitidine),heb ik nu nog welleens zuurbranden en oprispingen.
Als alles doorgaat krijg ik mijn hele gebit in kronen,dit is echter allemaal niet goedkoop,daarom heb ik de volgende vragen:
1. Zijn kronen wel bestand tegen maagzuur?
2. Tandvlees trekt vaak terug bij het ouder worden, kan het zuur dan onder de kroon komen,en daar de zaak aantasten?
3. Welke kronen zouden het meest geschikt voor mij zijn, of zijn er betere opties voor mensen als ik?
Met vriendelijke groet,
Maerlyn.
Met behulp van de kronen kan ook weer de natuurlijke vorm en hoogte die mogelijk door de erosie verloren is gegaan, hersteld worden.
Mocht door het feit dat uw tandvlees zich in de loop van de tijd zou gaan terugtrekken, de wortels bloot komen te liggen, dan zal het maagzuur daar natuurlijk ook erosie kunnen veroorzaken.
Het soort kronen wat u kunt nemen kan uw tandarts bepalen en is mede afhankelijk van de situatie in de mond en mogelijke kauwkrachten.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-06-23 16:35 ]