Ik heb een week geleden een voorbehandeling ondergaan voor het plaatsen van 2 kronen.
Maar ik blijf last houden van de nood vulling ( of het tandvlees)en ben terug gegaan. Mijn tandarts heeft iets van de n.vulling afgehaald en sprak over drukpunten
ik heb nog steeds last. Gaat dit van zelf over of is er iets ander aan de hand(ik slik om de 4 uur maar een pijnstiller)
Wie weet raad!!!!!
Maar ik blijf last houden van de nood vulling ( of het tandvlees)en ben terug gegaan. Mijn tandarts heeft iets van de n.vulling afgehaald en sprak over drukpunten
ik heb nog steeds last. Gaat dit van zelf over of is er iets ander aan de hand(ik slik om de 4 uur maar een pijnstiller)
Wie weet raad!!!!!
Waneer krijg je je nieuwe kroon? Ik hoop dat de tandtechniekers geen vakantie vieren!
Waneer krijg je je nieuwe kroon? Ik hoop dat de tandtechniekers geen vakantie vieren!
Kan het zijn dat ik geen nood kroon heb maar gewoon een nood vulling?
er zijn ook stukjes afgebrokkeld.
de pijn van de drukpunten begrijp ik ook niet zo goed want normaal zou je ook op de kies bijten toch?
bedankt voor je snelle reactie.
groetjes tezza
Op een noodkroon bijt je anders dicht dan op je eigen kies: elke kies heeft knobbels en die van de noodkroon zijn waarschijnlijk anders dan die van jezelf.
En is er iets aan te doen of is dit normaal??
groetjes tezza
Dus tandartsen help me a.u.b!!!
wat moet ik doen?
tezza
Noodkronen of noodvullingen hebben niet de nauwkeurige pasvorm van de uiteindelijke definitive kroon/inlay/onlay. Hierdoor sluiten ze wat minder goed af en kunnen ze het tandvlees wat irriteren, waardoor enige napijn mogelijk is.
Tevens is er natuurlijk net geboord in de kiezen en kan hierdoor ook irritatie ontstaan zijn.
Deze irritatie komt vaker voor, maar over het algemeen zal deze weer verdwijnen na het cementeren van de definitieve kronen.
Mocht je nog steeds om de vier uur een pijnstiller moeten slikken van de pijn, dan zou ik toch wel de behandelend tandarts raadplegen. Mogelijkerwijs zal alsnog een wortelkanaalbehandeling gedaan moeten worden.
sterkte.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-07-02 15:42 ]
groeten tezza
Mogelijk toch irritatie van het tandvlees of overbelasting doordat de noodvoorziening wat hoog was.
Mochten de klachten aanhouden..dan zul je de behandelend tandarts moeten consulteren.
Succes.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-07-02 21:47 ]