Hallo,
Heb nu al 4 dagen behoorlijk last van mijn tandvlees. Specifiek het tandvlees van mijn voortanden.
Door omstandigheden ben ik 1,5 jaar niet bij de tandarts geweest. Hierdoor heb ik wat tandsteen achter mijn onderste voortanden (heeft vast met mijn irritaties nu te maken).
Tevens bloed mijn tandvlees bij poetsen, stoken. Daarnoost hier en daar opgezwollen tandvlees en van die nare pijnlijke puntjes op mijn tong.
Ben nu bang dat het paradontitis is, jammer genoeg kan ik bij mijn tandarts pas 21 oktober terecht. Alleen spoedgevallen kunnen eerder. Nou weet ik niet of dit een spoedgeval is, als ik die dingen over paradontitis lees, vindt ik van wel. Of ben ik nou gewoon ongerust en kan het wel tot de 21ste wachten??
Ik spoel nu al met fluoride en probeer elke dag te stoken (erg pijnlijk dat stoken op dit moment.
Maar ik denk persoonlijk dat de ontsteking pas over gaat als mijn tandsteen is verwijderd.
Heb nu al 4 dagen behoorlijk last van mijn tandvlees. Specifiek het tandvlees van mijn voortanden.
Door omstandigheden ben ik 1,5 jaar niet bij de tandarts geweest. Hierdoor heb ik wat tandsteen achter mijn onderste voortanden (heeft vast met mijn irritaties nu te maken).
Tevens bloed mijn tandvlees bij poetsen, stoken. Daarnoost hier en daar opgezwollen tandvlees en van die nare pijnlijke puntjes op mijn tong.
Ben nu bang dat het paradontitis is, jammer genoeg kan ik bij mijn tandarts pas 21 oktober terecht. Alleen spoedgevallen kunnen eerder. Nou weet ik niet of dit een spoedgeval is, als ik die dingen over paradontitis lees, vindt ik van wel. Of ben ik nou gewoon ongerust en kan het wel tot de 21ste wachten??
Ik spoel nu al met fluoride en probeer elke dag te stoken (erg pijnlijk dat stoken op dit moment.
Maar ik denk persoonlijk dat de ontsteking pas over gaat als mijn tandsteen is verwijderd.
Nee,dit is geen spoedklacht.
Of het parodontitis is...dat kan ik van af hier niet zeggen. Je tandvlees is in iedergeval wel ontstoken. Als het bloed bij het stoken dan moet je er niet van schrikken, maar gewoon door blijven stoken. Hoe schoner, hoe beter; je maakt niks kapot als het goed is.
Ja, het tandsteen moet wel weg gehaald worden en je moet de tandarts er even naar laten kijken in oktober.
Misschien dat er wel ergens een afspraak is uitgevallen en dat je dus toch nog tussendoor kan. Dus bellen zou ik zeker doen; nee heb je, ja kan je krijgen. Maar zo in de vakantietijd is het altijd superdruk bij de tandarts...maar wie weet...
Je kan ook nog gaan spoelen met Perio aid. Dat kan je halen/bestellen bij de apotheek. Dat helpt beter dan een gewone fluoride spoelmiddel.
Succes en sterkte
je hebt me in ieder geval gerust gesteld.
Ik ga stoken en spoelen... en een zachte tandenbortel kopen.
Wellicht gaat het me lukken om eerder terecht te kunnen bij mijn tandarts.
THANKS!!!!