totaal verrot gebit en ben pas 17.. HELLUP

Author:
Bange ikke
Posted:
do, 07/31/2003 - 12:29
Hallo. Ik ben een meisje van 17 jaar en heb een heel slecht gebit en ongelooflijke angst voor de tandarts...
Ik durfde nooit te gaan, maar anderhalf jaar geleden heb ik toch de stap gezet. De tandarts heeft een heleboel gaatjes gevuld en ik heb een wortelkanaalbehandeling achter de rug. Ik dacht: mooi, is alles weer goed, dan heb ik er voorlopig geen last meer van. Vorig half jaar moest ik trug op controle, had ik WEER gaatjes in mn voortanden, terwijl ik gewoon netjes gepoetst heb enzo. Nou, ik dus weer naar de tandarts om het te laten repareren... Werd na een maand of 2 a 3 de randen op mn voortanden waar van die witte vulling zit, bruinig. Ik weet niet wat het is, maar ik vermoed allemaal dat de tandarts niet genoeg tand weg heeft geboord en het onder de vulling gewoon verder is gaan rotten... KAN DAT?? Door familieomstandigheden en examens, heb ik niet gelijk een afspraak kunne maken... Nu moet ik vanmiddag, en ben zo bang... Ik ben bang dat alles eruit moet ofzo... Wat gebeurd er dan, wat komt er dan voor mn tanden in de plaats... Ik heb er geen last van overigens. Geen pijn ofzo. Het ziet er alleen een beete licht bruinig uit... Kan iemand mij plz helpen. Ik sanp dus ook echt niet waarom dat mijn gebit zo slecht blijft... En mijn tandarts vernederd me er alleen maar mee, maar ik mag nog geen andere tandarts opzoeken, vind mn moeder onnodig....
hellup!!!! :sad:
Mn droom is een beetje in duigen, want ik wilde altijd een mooi gebit, en als ik de stap naar de tandartdurfde te zette, zou ik mezelf "trakteren" op een laserbehandeling ofzo, dat ik weer een gaaf en wit gebit heb... maar daar zie ik het nu ook nie meer van komen
Groetjes fabienne
terry

hoi een witte vulling in voor tand,kan bruin zwart uitslaan.en dit is geen gaatje,en komt vaak voor.vraag de tandarts om eens die bruine plek eens te polijsten.
maar naar een lange tijd zal het waarschijnlijk weer gaan bruin worden hoe dit komt is door de wittevulling zelf.
ik weet niet of er verschil is in wittevullingen die dat niet doen.
dat je vaak gaatjes hebt,daar kan jij niks aan doen,de ene persoon heeft nu enmaal een slechte sterkte van het gebit,terwijl er toch veel gepoetst word,en geflost enzz.
ik raad jou aan om eens een goede controle te laten doen van heel het gebit.ik weet dat tandartsen somss een gaatje zien,te te klein nog is voor te vullen,en laten dit nog voor een half jaar zo zijn.maar dan is dus de kans groot dat het groot is geworden,en dan moet er weer goede tand worden weggeboord en dat vind ik altyd zonde.
waarom ze die kleine gaatjes niet vullen somss,zou ik niet weten.ik hoop dat de digitandarts hier op wat kan zegen.
za, 08/02/2003 - 18:03 Permalink