HELP! Komende week operatief een paar kiezen trekken!

Author:
ibrilman
Posted:
za, 08/02/2003 - 10:58
Na een valpartij 6 weken geleden heb ik een breukje in de kaak en in de kin opgelopen. Het wondje op mijn kin raakte in de 1e week ontstoken, toen dat eindelijk begon te genezen, was de ellende nog niet voorbij want er vormde zich een abces, dat is vorige week verholpen, en daarna elke 2 dagen laten schoonspoelen.
Gisteren zei de kaakchirurg dat de staat van mijn gebit (8 jaar niet durven gaan maar wel ingeschreven bij een angsttandarts in de tussentijd) er ook wel aan meewerkt en dat zo snel mogelijk de slechte kiezen getrokken moeten worden. En misschien 1 tand wat wellicht zichtbaar zal zijn maar dat zal pas blijken of dat nodig is, tijdens de operatie. EN hij plaatst een plaatje over de breuk in mijn kin omdat dat niet wil genezen door de ontsteking. WAT IS DIT? KRIJG JE DAAR LAST VAN? Het wordt komende week al! Al wil ik de dag nog niet weten, dat hoor ik de avond ervoor of de dag zelf van mijn moeder.

Mijn vragen: ik ben al doodsbenauwd voor kiezen trekken. Voor de narcose. Voor het bloeden achteraf (vond ik toen afschuwelijk toen de verstandskiezen operatief waren verwijderd), voor de pijn achteraf. Ik bedoel: ik heb na de valpartij behoorlijk pijn gehad en net bijna van de pijnstillers af. En nu zou ik weer opnieuw beginnen! Doen gewone kiezen trekken nu minder pijn achteraf als verstandskiezen? Toen voor de narcose was ik helemaal in paniek, in die 10 tellen voor je wegraakt. Hoe lang duurt het bloeden?
Het is wel een dagopname, om 10.30 moet ik er zijn, 's middags ga ik weer naar huis. Het zou een half uurtje duren, zei hij.
Ik ben doodsbenauwd en zie het niet meer zitten. Voor de extreme angst heb ik Oxazepam van de huisarts gekregen. Gelukkig maar want anders zou ik doordraaien, hierbij wordt je tenminste op een beetje onnatuurlijke manier 'rustig'.
Wie kan me helpen? Zal het toch meevallen? Als die kiezen eruit zijn (waardoor ik 8 jaar niet durfde te gaan) zal de gewone tandartsbehandeling meevallen dus. Maar het gaat me om nu dus.
Ingrid

[ Dit Bericht is bewerkt door: ibrilman op 2003-08-02 11:00 ]