Nu, vier dagen later, gaat het eigenlijk heel goed. Heb alleen nog wat last van oorpijn maar daar hoef ik geen pijnstillers meer voor te slikken. Heb sinds zaterdagmiddag geen pijnstillers meer genomen. Was gisteren (zondag) echter wel flink beroerd (ik zal jullie de details besparen) van die hele stoot pijnstillers die ik de afgelopen twee weken had geslikt... Maag- en darmklachten worden ook als frequent voorkomende bijwerking genoemd op de bijsluiter...
Dus, so far so good!
Dus, so far so good!
Tegen de pijn in je oor (ook al is dat veroorzaakt door de kies (mij al te zeer bekend) kun je druppeltjes kopen bij de apotheek. Krijgt je maag ook weer wat rust.
In pijn situaties kun je hele dozen pijnstillers tegelijk wegwerken, helaas heeft dit geen enkele zin omdat de meeste minimaal 4 uur werken voordat het zin heeft de volgende in te nemen. Niet dat je daar uiteraard aan denkt als je door de grond gaat van de pijn. Wat wel goed kan helpen als tussendoortje voor als je dit (hopelijk nooit) nog eens moet ondergaan is tussen de pijnstillers door Valeriaan druppels/tabletten te nemen. Deze helpen te ontspannen, en juist de krampachtige pogingen die je onderneemt om de pijn de baas te blijven maken dat je naar het volgende doosje pijnstillers grijpt.
Als waarschuwing wil ik nog meegeven, dat 1 doos paracetamol p.d. een maagbloeding kan veroorzaken en helemaal in combinatie met een grote hoeveelheid andere pijnstillers. Dus ondanks de helse pijn, wees voorzichtig met het gebruik hiervn, ook al zijn ze vrij te koop bij drogist en apotheek.
Wees gerust, ik heb in al die tijd niet eens de max. dagelijkse dosering overschreden. Dus oordruppels helpen ook wel tegen oorpijn die door het trekken van de kies wordt ver"oor"zaakt? Dan ga ik die direct vanmiddag halen! Want die pijnstillers hangen me echt letterlijk en figuurlijk de keel uit.