help moet een kroon

Author:
kellebel
Posted:
di, 09/02/2003 - 18:33
Hallo allemaal,

Ik moet een kroon, hoe gaat dat en doet het pijn? Ben wel een beetje bang!

Groetjes kelly
Maurice

Hallo Kelly,

Hoe weet je dan dat je een kroon moet ?? Het doet helemaal geen pijn, je wordt heel goed verdooft. Je moet er 2 keer voor terug komen, de eerste keer wordt geslepen, dat duurd ongeveer 10 a 15 minuten, dan controlen of het goed is. Dan wordt van ondergebit en bovengebit afdrukken gemaakt, waar je de kroon krijgt (daar ondergebit 1 min. en bovengebit 3 minuten, als je boven een kroon krijgt). Dan krijg je nog een beetplaat (dat is voor te kijken, hoe de tanden en kiezen op elkaar sluiten). Daarna wordt gekeken naar de kleur van de tand/kies, wordt dan erbij op geschreven, voor de tandtechnieker. Dan noodkroon erop, dan 14 dagen wachten. Dan ga je terug naar de tandarts, weer .verdoving, en dan wordt de kroon geplaatst. Dan heb je de kroon in.
Dat is ongeveer de behandeling.

Groetjes Maurice.
P.S. ik hoor wel hoe het gaat, heel veel sterke ermee.
wo, 09/03/2003 - 23:15 Permalink
kellebel

Hallo maurice,

Bedankt voor de info. Ik moet een kroon omdat er een kies is afgebroken. Bij deze kies was al eens een wortelkanaalbehandeling toegepast en nu is hij dus afgebroken en is er dus alleen bijna maar vulling over. Morgen moet ik voor het eerst dus dat is wel spannend.

Groetjes Kelly
wo, 09/03/2003 - 23:33 Permalink