Vraagje na kaakbreuk

Author:
ibrilman
Posted:
zo, 09/14/2003 - 11:19
Ik heb een vraag.
3 maand geleden heb ik na een ongelukkige val het kopje van de kaak en de kin gebroken. Alles herstelt zich voorspoedig en ik mag sinds 4 weken weer oefenen met kauwen en het flink bewegen van de kaak. Dit oefenen doe ik ook geregeld sinds ik dit advies deze week kreeg omdat de spieren nog wat trager reageren. Af en toe is het natuurlijk nog wat gevoelig. Maar mijn vraag:
vanochtend voelde ik heel even iets 'kraken' op de plaats van de kaakbreuk, dit heb ik een keer eerder gehad, toen had ik even een week wat klachten maar na 3 maand, hoort dit erbij? Kan dit eens gebeuren dat het iets overbelast is? Zoiets kan toch niet weer een breuk zijn, neem ik aan? Het kwam na een simpele kauwbeweging. Ik heb trouwens wel wat druk op het hoofd door een beginnende verkoudheid en veel niezen en snuiten. Houdt dit verband met elkaar? Kan het kwaad of gaat dit vanzelf over? Wie heeft hier ervaring mee.
Ingrid

[ Dit Bericht is bewerkt door: ibrilman op 2003-09-14 11:21 ]
Van Leeuwen

De helft van de bevolking heeft weleens last van een knappend kaakgewricht. Aangezien het bij u om een specifieker probleem gaat zou ik het wel even extra in de gaten houden.

Een knak af en toe is helemaal niet erg maar wanneer deze knak ook pijn doet thv het kaakgewricht dan dient u toch contact op te nemen met uw tandarts.

De verkoudheid kan de oorzaak zijn van de druk die u voelt.

Suc6

Gr. Maurice
ma, 09/15/2003 - 15:39 Permalink