Pijn na kanaalbehandeling en vullen

Author:
Mastho
Posted:
di, 09/16/2003 - 17:00
Hoi,

Ik heb vanmorgen een kanaalbehandeling ondergaan, waarbij de zgn "endo"-kant is gemeten, schoongemaakt en gevuld met een soort rubber of latex oid. Daarna is de kies gevuld. Over 2 weken maakt m'n tandarts het af. Ik heb nu behoorlijke kiespijn, het klopt een beetje en heb al wat ibuprofen 400 genomen, maar echt heel veel minder is het niet. Mijn eigen tandarts is pas morgenmiddag weer bereikbaar ik voel er weinig voor om naar een vervanger te gaan vanavond. Kan ik hiermee wel wachten tot morgen? Heeft iemand goeie tips om die kiespijn te onderdrukken to morgenmiddag...ik moet wel gewoon werken morgen en wil graag zo normaal mogelijk functioneren, maar ik kan me slecht concentreren door het zeurende gevoel in m'n kies/kaak, ook mijn klieren zijn een beetje opgezet...
Alvast bedankt voor je reactie!
natascha31

Napijn is heel normaal na een endo. Probeer het te onderdrukken met pijnstillers. De napijn kan ongeveer twee weken aanhouden. Als het op gaat zetten, bel dan je tandarts. Gr. Natascha
di, 09/16/2003 - 21:30 Permalink
Sylviah

Bedankt voor de geruststelling. Ik heb maandag een endo gehad en nu na bijna 3 dagen doet het nog steeds erg zeer met praten, eten en tandenpoetsen. Ik moet over anderhalve week terug komen, dan wordt het afgemaakt. Nu weet ik dat deze pijn 'normaal'is (al voelt het niet prettig aan).
wo, 09/24/2003 - 18:08 Permalink