vandaag gestart met zenuwbehandeling

Author:
Christientje
Posted:
do, 09/18/2003 - 20:22
Ik heb nu een week kiespijn. Mijn tandarts dacht eerst aan ontstoken tandvlees, maar omdat ik vandaag (een week later) nog steeds pijn heb (zelfs nog heviger dan een week terug) mocht ik bij hem terugkomen. Hij heeft vanochtend de vulling van mijn achterste kies eruit gehaald en toen bleek de wortelpunt ontstoken te zijn. Hij heeft alles schoongemaakt en er een noodvulling in geplaatst. Over een paar weken moet ik terugkomen (in totaal nog zo'n drie keer !) Ik heb nu ontzettend veel pijn. Ik slik hiervoor naproxen 500 mg. maar dat helpt amper. Heeft iemand een idee hoelang die pijn mag duren en of je na iedere behandeling weer zolang napijn hebt ?
natascha31

De napijn kan ongeveer 2 weken duren maar moet na een dag of 2/3 wel al af gaan nemen. Je hebt waarschijnlijk na de volgende behandeling geen napijn meer. Waarom moet je eigenlijk na deze beh. nog 3 keer terug komen en niet gewoon 1 keer om het af te maken? Gr. Natascha
do, 09/18/2003 - 20:37 Permalink
Christientje

Hoi, wat fijn dat je zo snel reageert ! Ik heb echt zoveel kiespijn/napijn momenteel. Net heb ik weer een naproxen genomen :sad: Bah, loop gewoon te janken van ellende :sad:
Mijn eigen tandarts is met vakantie, dus ik ben vorige week en vandaag bij een vervanger geweest. Die wilde de behandeling wel starten, maar laat het aan mijn eigen tandarts over om het af te maken. Ik heb geen idee waarom het in 4 etappes gedaan moet worden. Liefst was ik nu in 1 keer van alle ellende afgeweest ! Mijn eigen tandarts komt de 26e pas terug van vakantie.
Het zou te gek zijn wanneer de heftigste pijn na het weekend over zou zijn. Het voelt momenteel aan of de zenuw bloot ligt, echt heftig.
do, 09/18/2003 - 21:00 Permalink
natascha31

Hoi Christientje,

Als je naar een waarnemend tandarts bent geweest, is het heel normaal dat ze de endo (wkb) alleen starten en dat je eigen tandarts hem afmaakt. Meestal ben je dan in 2 keer klaar. Je eigen tandarts zal de kanalen nogmaals schoonmaken met die kleine vijltjes en schoon spoelen. Daarna zal hij de kanalen vullen en een vulling leggen. Ik hoor graag van je hoe het met de pijn is. Als het echt heel heftig blijft kan je het beste de waarnemende tandarts nog een keer bellen. Dan kan hij de kanalen nog eens schoonmaken. Ik zou nog heel even wachten. Je bent gisteren geweest dus ik denk dat het morgen wel al minder zal gaan worden. Sterkte! Gr. Natascha
vr, 09/19/2003 - 14:07 Permalink
Christientje

Hoi !
Dank weer voor je reactie.
Het gaat intussen stukken beter met de pijn. Ik ben nu zover dat ik zonder pijnstillers kan. De pijn is nu minimaal. Wat een enorme opluchting !
Groetjes, Christientje
za, 09/20/2003 - 12:31 Permalink