Ontstoken tand vlees of niet ?

Author:
ohuibregtse
Posted:
di, 09/23/2003 - 23:59
Ik heb sinds afgelopen vrijdag al last van mijn tandvlees. Nu heb ik dit probleem al twee maal eerder gehad dus ben ik naar de apotheek gegaan voor waterstofperoxyde om te spoelen en heb met het slikken van panadol zonder al te veel problemen het weekend doorgemaakt. Maandag was het nog niet opgelost en heb toen contact opgenomen net als de vorige keer met mijn huisarts en hij heeft mij naproxen voorgeschreven.

Dit werkte uitstedend en tot dinsdagmiddag had ik er zo goed als geen last van. echter toen kwam de pijn terug en nadat ik de de volgende naproxen pil die toch gemmiddeld 8 uur werkt innam kreeg ik na 3 uur weer last van mijn tandvlees aan mijn rechter onderkaak.

Ik heb ook gekeken of er misschien een kies is onstoken door op elke kies een tik te geven (dit deed mijn tandart namelijk ook de vorige keer, maar ik kon helaas geen kies / tand vinden die echt pijn deed na deze actie)

Mocht dit probleem zich nu blijven handhaven wat is de beste actie die ik kan ondernemen ?
natascha31

Hallo,

Wat zegt je tandarts hiervan? Mischien moet alles eens goed schoongemaakt worden bij de tandarts of mondhygieniste. Eigenlijk zou ook iedereen na het poetsen tandenstokers moeten gebruiken. Niet die ronde waar je op een verjaardag een stukje kaas aan prikt maar die van oral-b bijvoorbeeld. In het begin kan je tandvlees erg gaan bloeden. Schrik daar niet van. Je moet echt een paar weken doorzetten en dan zie je dat het bloeden stopt. Ga eens langs je tandarts en vraag hem om een goede poetsintructie en hoe je de stokers moet gebruiken. Een tandvlees probleem is op te lossen Succes. Groetjes Natascha
wo, 09/24/2003 - 15:51 Permalink