Ik heb een heel goede tandarts. Ik ben helaas verelden week een afspraak vergeten voor het vullen van 3 gaatjes. afspraak was iets van 45 minuten. Nu krijg ik een rekening van een kleine 200 euro.
Deze afsrpaak wordt vandaag overnieuw gedaan.
Ik ben tevens afgelopen maandag bij hem geweest voor het vullen van wederom 3 gaatjes (tja....het gaat wel lekker), deze rekening was ook 200 euro.
Ik snap dat ie de tijd die hij voor mij heeft vrijgemaakt in rekening brengt. Hij heeft ook zijn kosten en dergelijke. Maar zoveel?
Ik zit daar al mijn hele leven. Alhoewel de praktijk enkele jaren geleden door hem is overgenomen.
Nu, ik wil gee ruzie met hem en dat zal ik ook wel niet krijgen, maar is de rekening voor een "c90" niet onrechtvaardig hoog? of is dit zo normale gang van zaken?
Deze afsrpaak wordt vandaag overnieuw gedaan.
Ik ben tevens afgelopen maandag bij hem geweest voor het vullen van wederom 3 gaatjes (tja....het gaat wel lekker), deze rekening was ook 200 euro.
Ik snap dat ie de tijd die hij voor mij heeft vrijgemaakt in rekening brengt. Hij heeft ook zijn kosten en dergelijke. Maar zoveel?
Ik zit daar al mijn hele leven. Alhoewel de praktijk enkele jaren geleden door hem is overgenomen.
Nu, ik wil gee ruzie met hem en dat zal ik ook wel niet krijgen, maar is de rekening voor een "c90" niet onrechtvaardig hoog? of is dit zo normale gang van zaken?
Wij sturen in onze praktijk ook een C90 als mensen niet op komen dagen, maar we kijken wel eerst of het de eerste keer is dat iemand niet komt of dat er misschien een goede reden voor is. Eigenlijk bellen we altijd naar de patiënt op de tijd dat hij/zij aanwezig moet zijn maar er nog niet is. Soms kan iemand dan nog snel op de fiest springen en alsnog komen. 200 euro vind ik zelf wat aan de hoge kant! Leg het voor aan je tandarts. Zeg dat je de afspraak helemaal vergeten was en bied je excuses aan. Soms wil dat nog wel een goed uitpakken! Blijf vooral vriendelijk en als dit voor het eerst was dat je je afspraak was vergeten zeg dat dan ook. Succes! Groetjes, Natascha
Naar aanleiding van uw kant van het verhaal heb ik inderdaad ook twijfels.
Als ik het goed zie mag de tandarts, in redelijkheid, 0 tot 100% van de verloren tijd in rekening brengen, maar niet kosten van de rest van de voorgenomen behandeling.
Het heeft er zo toch de schijn van dat dat wel is gebeurd.
Af en toe reken ik nog steeds terug in guldens. Als ik dat hier doe kom ik op een uurtarief van boven de 550 gulden. Weliswaar bestaat er geen duidelijk uurtarief maar dat lijkt me toch niet reeel, en dus niet redelijk.
De tandarts heeft misschien ook enkele mogelijkheden om de verloren tijd wat te beperken.
Voor 200 euro kun je inderdaad, in redelijkheid, wel even naar de patient bellen hoe het ermee zit. Misschien komt deze en hoeft niet alle tijd verloren te gaan. Is dat gebeurd?
Er zijn wat meer mogelijkheden maar het gaat mi te ver om die van de tandarts te verlangen.
Doeg,
De laatste keer was ruim 2 jaar geleden,toen ik een afspraak had staan om een tand te laten repareren en een grondige schoonmaakbeurt om alle pakjes Davidoff te verwijderen.
Maar door omstandigheden heb ik daar niet meer aan gedacht en een week of 2 later kwam ik er pas achter dat ik het vergeten was.
Tja,dan heeft het ook weinig nut meer om te bellen,maar ik heb verder ook niets van mijn tandarts daarover vernomen. Maar ik denk dat dat ,zoals met alles,bij iedere praktijk verschillend is.
Maar ik vind 200 euro voor een vergeten afspraak toch behoorlijk duur en ik zou het toch even aan je tandarts voorleggen.
Ik kan niet echt zeggen dat het een normale gang van zaken is (maar wie ben ik¿ :grin: )
Veel suc6!
Groetjes Natascha
Hij heeft overigens wel gebeld waar ik bleef, maar heengaan heeft dan geen zin meer, daar het me 20 minuten reistijd kost.
tijdens de behandeling van verleden week riep hij nog dat de nota eigenlijk nog 50 euro hoger zou moeten zijn. Omdat ik al was platgespoten en hij nog moest boren en vullen zei ik maar dat ik er nu niet over wilde praten.
bedankt voor jullie tips in ieder geval. maandag ga ik ermee aan de slag.
Groeten
Bart
Heb je die rekening al betaald? Ik zou overwegen dat niet volledig te doen. Wel moet je het redelijke lijkende deel gewoon betalen. Ik heb er wat moeite mee te zeggen hoe hoog dat dan zou moeten zijn. Ik zou zeggen 50 a 75 euro. Dus betaal in ieder geval 50 euro, misschien 75, geef aan waarom niet meer. Bellen is prima, maar als je de rekeing onvolledig betaald zou ik dit ook schriftelijk even kort uitleggen. Ook zou ik aangeven dat als de tandarts hogere bedragen toch enigszins aannemelijk kan maken, je "natuurlijk" (hihi) bereid bent deze ook te betalen.
Schriftelijk reageren in dit soort situaties heeft tal van voordelen. Wacht misschien maar niet tot maandag met bellen, maar schrijf direct een briefje. Hoe sneller je als patient reageert hoe sterker je staat.
Doeg,
gaan doen. Heb je wel eens gehoord van 'n vergoeding welke wordt betaald door de tandart, als deze te laat komt of helemaal niet komt of dat zijn apparatuur het laat afweten ?? dit alles is mij meerdere keren overkomen en daarvoor heb ik ook geen vergoeding gekregen.
success met die geldwolf
Ik ga ook niet zonder meer meer van zijn deskundigheid uit. Volgens mij boort ie TE graag en neemt TE graag om de haverklap foto's. Oke, hij is een knalgoeie tandarts, maar wel nog een jonge hond. Ik schat hem zo rond de 30. In ieder geval, iedereen bedankt die wilde antwoordde op deze topic. Ik heb er veel aan gehad en ik hoop dat anderen die dit lezen en hetzelfde probleem hebben er ook iets aan zullen hebben.
Groeten
Bart