kaakoperatie

Author:
miep
Posted:
wo, 10/15/2003 - 21:25
Ik moet volgend jaar een kaakoperatie onder gaan aan mijn onderkaak.
Ik heb eerst een plaatjes beugel gehad en nu wordt mijn onderkaak naar voren geschoven.
Kan iemand mij zijn ervaringen hierover vertellen.
jelly48

Waarom moet toch iedereen de zelfde mond hebben jonge mensen hebben allemaal de zelfde mond.Het is toch ook iets wat bij je persoonlijkheid past!!!
di, 10/28/2003 - 06:16 Permalink
Kaakie

Beste Tweety,

Ik heb meerdere kaakoperaties ondergaan, waaronder degene waar jij het over hebt. De onderkaak wordt doorgezaagd zodat deze in de lengte kan worden uitgetrokken. Er blijft bot tegen elkaar zitten zodat eea met wat schroeven / plaatjes weer op zijn plaats wordt gezet.

De behandeling lijkt in eerste instantie behoorlijk eng (ze zagen immers je kaak doormidden) maar valt uiteindelijk wel mee. Bereid je voor op een behoorlijk gezwollen gezicht en een doof gevoel rond de kaken en ondertanden. Je gezicht is de eerste dagen niet om aan te zien en mensen kunnen daar nog wel van schrikken.

Ik heb uiteindelijk 3 van dit soort operaties gehad. 1 waarbij ze "binnenlangs" gingen (het tandvlees wordt opengesneden rondom de onderkaak) en 2 waarbij ze in de huidplooien een incisie maken. De littekens zijn bijzonder goed genezen inmiddels zodat niet iedereen ziet dat je geopereerd bent.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je meer info wilt moet je dat maar even aangeven
di, 11/18/2003 - 15:56 Permalink