HELP!
Onlangs voelde ik helemaal rechtsboven een scherp randje. Ik meldde dit aan de tandarts en die zei me dat in die verstandskies een groot gat zat. "Meer dan de helft van de kroon is weg", zei hij (met kroon bedoelde hij gewoon het zichtbare deel van de tand, er is nooit een kroon op gezet of zo!). Dit moet dan toch wel een heel groot gat zijn ?!
Nu wil de tandarts deze verstandskies natuurlijk trekken, maar is dit echt nodig ??
Ik bedoel, er is helemaal geen plaats tekort of zo, al mijn andere verstandskiezen vormen geen enkel probleem.
Kan die kies niet gewoon gevuld worden, ook al is het een groot gat? Ik heb er overigens helemaal geen pijn in!
Onlangs voelde ik helemaal rechtsboven een scherp randje. Ik meldde dit aan de tandarts en die zei me dat in die verstandskies een groot gat zat. "Meer dan de helft van de kroon is weg", zei hij (met kroon bedoelde hij gewoon het zichtbare deel van de tand, er is nooit een kroon op gezet of zo!). Dit moet dan toch wel een heel groot gat zijn ?!
Nu wil de tandarts deze verstandskies natuurlijk trekken, maar is dit echt nodig ??
Ik bedoel, er is helemaal geen plaats tekort of zo, al mijn andere verstandskiezen vormen geen enkel probleem.
Kan die kies niet gewoon gevuld worden, ook al is het een groot gat? Ik heb er overigens helemaal geen pijn in!
in elk geval, nu zegt mijn tandarts ineens dat het langs de andere kant hetzelfde probleem is !! Dus ook een groot gat in een verstandskies! Blijkbaar had hij dit nog niet bij de controle gezien, en ik heb sindsdien 5 gaatjes bij hem laten vullen en hij had dit nog steeds niet opgemerkt!
Moet ik nu nog geloven dat wat hij zegt klopt eigenlijk ?? Ik heb geen zin in twee verstandskiezen laten trekken voor niets ...
Groetjes ron
Ik had ook een gaatje in een verstandskies. De tandarts wilde de kies er eerst uittrekken. Ik vond dat een beetje zonde. Dus toen heeft ie 'm gevuld. Geen probleem, ik hoefde niet aan te dringen.
En dan zou hij het ook moeten ontzenuwen zei hij ...
moeten die dingen dan bij hemzelf getrokken worden of in het ziekenhuis onder narcose ??
in het zieken huis getrokken,mijn tandarts heeft het eerst zelf geprobeerd,maar toen brak die af in plaats van er uit te gaan,blijkbaar heeft de kaakchirurg hele andere tangetjes,want daar stond ik zo weer buiten,en zonder pijn me kaak van het heen en weer rukken,je moet alleen ontzettend lang wachten in delft voor je aan de beurt bent.tenzij het spoed is natuurlijk
[ Dit Bericht is bewerkt door: ron op 2003-10-22 17:54 ]
dat ging allemaal goed totdat ik op een middag ineens ongelovelijke pijn kreeg en het begon te ontsteken. ik heb serieus nog nooit zoveel pijn gevoeld en ik viel bijna flauw omdat ik van de pijn niet normaal ademde... echt niet normaal
het laten verwijderen was niet echt fijn maar op zich was het zo gebeurd, en nu is het netjes dicht.
je kan het inderdaad beter maar laten doen voordat je er last van krijgt. vroeger of later moet hij er toch uit denk ik... kun je het beter maar doen voordat je er last van hebt.
succes
Ik zou het inderdaad bij de chirurg laten doen, ik heb er 2 uit laten halen, waarvan 1 getrokken en 1 gesneden zeg maar. Ik stond met 6 minuten buiten en heb er NIETS van gevoeld. Heb ca 4 dagen pijnstillers geslikt en daarna had ik nergens geen last meer van. En wat napijn betreft; wat is pijn? en heb je er last van; pijnstillers en hiervoor krijg je een recept mee uit het ziekenhuis dus.....
ik kom net bij de tandarts vandaan weet nog niet of ik napijn heb dus dat zal ik later melden maar ik had dus hele erge pijn niet normaal meer echt ik hoop dat het nu over is nu mijn laatste verstandskies is getrokken ik kon al dagen niet slapen en eten maar ben wel 7 maanden zwanger dus niet echt goed maar laat ze er zo snel mogelijk uit halen want het is geen pretje een verstandskies met een gat sterkte
Zou ik ook laten doen als ik jou was.
Succes!