Na klachten, pijn aan kies, is door de tandarts een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd.
Na behandeling, kreeg ik 's-avonds last van vocht en bloed uit mijn neus. Er kwam een "chloorachtige lucht" uit mijn neus
De volgende ochtend de tandarts gebeld met deze mededeling. Ik moest onmiddelijk terugkomen.
Daar is de tijdelijke vulling verwijderd, en de wortelkanalen verder 'gevijld'
Dit zou het probleem moeten oplossen, mede door het een dag openlaten van de kies.
De volgende dag bij de tandarts teruggekomen, met eigenlijk nog steeds hetzelfde vochtverlies uit mijn neus en een pijnlijke wang.
Daar bleek nu ook een abces te zitten.
Kies is nu niet dichtgemaakt, 'troep' moet eruit en een antibiotica kuur meegekregen, met een paar afspraken voor verdere behandeling.
Is het normaal, dat na een wortelkanaal behandeling dit soort problemen kunnen optreden?
Moet een wortelkanaalbehandeling dit soort problemen juist niet voorkomen?
Na behandeling, kreeg ik 's-avonds last van vocht en bloed uit mijn neus. Er kwam een "chloorachtige lucht" uit mijn neus
De volgende ochtend de tandarts gebeld met deze mededeling. Ik moest onmiddelijk terugkomen.
Daar is de tijdelijke vulling verwijderd, en de wortelkanalen verder 'gevijld'
Dit zou het probleem moeten oplossen, mede door het een dag openlaten van de kies.
De volgende dag bij de tandarts teruggekomen, met eigenlijk nog steeds hetzelfde vochtverlies uit mijn neus en een pijnlijke wang.
Daar bleek nu ook een abces te zitten.
Kies is nu niet dichtgemaakt, 'troep' moet eruit en een antibiotica kuur meegekregen, met een paar afspraken voor verdere behandeling.
Is het normaal, dat na een wortelkanaal behandeling dit soort problemen kunnen optreden?
Moet een wortelkanaalbehandeling dit soort problemen juist niet voorkomen?
Wanneer de oorzaak van de ontsteking weg is en deze ook goed schoon is gemaakt (de wortelkanaalbehandeling dus is uitgevoerd) zal de afscheiding uit de neus ook over zijn.
Suc6
Gr. Maurice