Ik woon sind een paar jaar in Berlijn en ben bezig met het op laten knappen van mijn gebit o.a. een paar kronen. Mijn tandarts, met wie ik zeer tevreden ben, doet het heel anders dan mijn tandarts in Amsterdam: na het afslijpen van de kiezen wordt er een speciaal geprepareerde draad onder het tandvlees gepropt, waardoor het tandvlees tijdelijk terugtrekt. Dan wordt de draad weer verwijderd, en een afdruk van het gebit gemaakt. Mijn tandarts zegt dat je op deze manier een veel nauwkeurige afdruk en dus beter passende kroon krijgt. het klinkt wel plausibel, moet ik zeggen. Het enige nadeel is, dat het als de verdoving uit is gewerkt een paar uur behoorlijk pijn doet.
Komt deze behandeling ook in Nederland voor? Wie is er mee bekend? Is het echt zo veel beter? Of is het een overdreven maatregel? Ik ben benieuwd!
Komt deze behandeling ook in Nederland voor? Wie is er mee bekend? Is het echt zo veel beter? Of is het een overdreven maatregel? Ik ben benieuwd!
Een voordeel is dat je ze kunt bevochtigen met een bloedstollend middel als o.a. aluin zodat je minder bloed bij je afdruk hebt.
Tegenwoordig is er ook een injecteerbaar middel dat je tussen de tand en het tandvlees kan spuiten en hetzelfde werkt, wel peperduur helaas.
[ Dit Bericht is bewerkt door: Incisor op 2003-11-17 22:26 ]