groen

Author:
Sandra Emily
Posted:
ma, 12/08/2003 - 15:08
Ok, wat nu echt raar is, is dat het wit u groen wordt........
dj

Hoi Sandra,

Over dat witte vliesje is al eerder wat geschreven:

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=1417&forum=8

Een en ander kan volgens mij best het gevolg zijn van gewone wondgenezing. Een wond ontsteekt haast altijd een beetje, dat helpt je afweersysteem infecties te bestrijden. Dat kan denk ik best een paar vreemde kleuren geven. Soms is die onsteking wat heftiger en duurt wat langer en geeft wat geur (alveolitis) maar dit gaat meestal vanzelf over.
Wel is het een goed idee wat extra op de mondhygiene te letten, dwz eetmomenten iets beperken, de wond ook voorzichig te poetsen en voorzichtig uit te spoelen met water maar volgens mij is lauw zout water ook heel goed of zou je daartoe geschikte antibacteriele spoelmiddelen kunnen gebruiken. Hoe agressiever het spoelmiddel hoe voorzichtiger je ermee moet omgaan, je kunt daarmee ook tevaak spoelen. Spoel in ieder geval geen stolsels weg.
Evt kun je de tandarts om een monoject vragen, een krom spuitje dat het makelijk maakt gericht te spoelen (en dus ook het antibacteriele middel veel gerichter op de wond brengt ipv in de hele mond.).

Weet iemand of een huisarts of apotheek ook wel monojecten verstrekt? Weet iemand of bij een extractie ook bloeduitstortingen (blauwe plekken) kunnen ontstaan?

Ratjetoe voor jou heb ik ook een tip! Je hebt het eerdere bericht van Sandra niet gevonden, daarom snap je het niet. Soms gaan mensen met hun verhaal in een nieuw berichtje met hun eerdere verhaal door, dan begint het ineens halverwege. Dat kun je zo vinden:
Als je in een berichtje kijkt zie je linksonderaan een plaatje met daarnaast "profile" staan. Als je daarop klikt krijg je een venster waar wat gegevens over een gebruiker van het forum staan, bijvoorbeeld "bekijk de berichten van deze gebruiker". Als je daarop klikt krijg je de berichten van iemand op een rijtje. Kijk hier staan die van jou:

http://www.tandarts.nl/phpBB/search.php?term=&addterms=any&foru… :cool:

Doeg,
di, 12/09/2003 - 00:08 Permalink