Dode tand en alleen maar problemen

Author:
paulak
Posted:
ma, 01/12/2004 - 13:45
Op mijn 13e (ben nu 20) heb ik een steen tegen mijn tand gekregen. Ik had toen een beugel in. Het bleek dus dat ik een dode tand had. Ze hebben de wortels eruit gehaald en de zenuwen. Er zit nu een soort schroef in. Ook is er toen bleekmiddel ingedaan. Dit heeft niet geholpen. Het werd er niet witter van. Inmiddels werd de tand veel dunner. Er breken elke keer stukjes af en dan moet je weer naar de tandarts om het er weer op te laten zetten. Ze hebben er ook compensiet opgedaan, maar dit helpt ook niet. Het ziet er gewoon niet uit. Vooral op foto's is goed te zien dat dit een dode tand is.

Wat mij het beste lijkt is een kroon te plaatsen. Je hebt dan nooit meer last van stukjes eraf en geen verkleurde tand.

Graag hoor ik of iemand tips heeft of het zelfde heeft.
kimba444

Lieve meid gewoon kroon op laten zetten.
Ik had twee voortanden die door zenuwontsteking werden getroffen,die twee tanden waren dus dood en werden uiteindelijk bruin van kleur,liet 't herhaaldelijk opvullen maar mocht niet baten,heb gewoon twee kronen laten zetten is de beste en de mooiste oplossing...
Zijn er ondertussen 3 geworden..Per jaar ééntje laten zetten.
Je moet je aanvullend laten verzekeren,dan krijg je bij cz 1150 vergoed per jaar,dan kun je als je evt een kroon nodig hebt die gewoon laten zetten en betaal je 25 % en cz 75%,dan is 't te doen... kost wel geloof ik 23 of 24 euro per maand extra die verzekering....Maar je word ouder dus vergeet 't niet,je kan je beter nu al beter verzekeren,want verzekeringen doen al zo moeilijk tegenwoordig.
za, 02/06/2010 - 19:16 Permalink