Hoi hoi,
Ik ben 19 jaar en vanmorgen ben ik naar de tandarts geweest. Ik heb al een aantal weken last van ontstoken tandvlees op één plek, gespoeld met Bocasan etc. Nu blijkt dat er meerdere ontstekeningen aan het tandvlees zijn in mijn mond :???:
Alvast bedankt :smile:
[ Dit Bericht is bewerkt door: Gumchewer op 2004-03-23 11:59 ]
Ik ben 19 jaar en vanmorgen ben ik naar de tandarts geweest. Ik heb al een aantal weken last van ontstoken tandvlees op één plek, gespoeld met Bocasan etc. Nu blijkt dat er meerdere ontstekeningen aan het tandvlees zijn in mijn mond :???:
Alvast bedankt :smile:
[ Dit Bericht is bewerkt door: Gumchewer op 2004-03-23 11:59 ]
Wat ik ervan begrepen heb is dat goede mondhygiëne een belangrijke basis is. Goed poetsen (2x per dag minimaal 2 minuten + goede techniek) en de interdentaal reinigen met stokers/ragers en floss...
Je tandarts / mondhygiënist(e) kan je ook voorlichting geven uiteraard...
Als iemand in de praktijk gingivitis heeft zal hij/zij waarschijnlijk dit ook op meerdere plekken hebben, maar in een situatie waar bijvoorbeeld een overhangende vulling een lokale ontsteking veroorzaakt, zou je theoretisch gezien ook van een gingivitis kunnen spreken.
ik denk dat,dat door mijn beugel komt want de tandarts heeft
mijn beugel de hard aangespand denk ik
ik heb mijn beugel uit gedaan en nu doet dat nog altijd pijn
wat moet ik ermee doen :(
maar misschien is dat niet ontstoken dat is just het probleem
wie kan mij hier helpen???!!
aaaaaaaaaauuuuuuuuwwwww!!!!!! :cry:
daaag :smt006
heeey!! ik ben vandaag naar de tandarts gegaan
en de tandarts heeft mijne beugel een beetje gebreed
en het doet nu ni meer pijn alé hoop ik toch :D
bedankt voor jullie antwoord!!!
daaaaaaaag :smt039
Ben inmiddels naar de mondhygieniste geweest, daarvoor heb ik meer tijd genomen om te poetsen. En kennelijk heeft dat grotendeels geholpen. Ze heeft al het tandsteen verwijderd met een haak. Daarna gepolijst en poetsinstructies gegeven. Ook heeft ze "gestokerd" en geflost. Het was wel een klein bloedbad, maar het voelde daarna heerlijk aan. De onstekingen worden veroorzaakt door een doorkomende verstandskies. Twee zijn er afgelopen dinsdag getrokken :-?