Brug

Author:
Miamama
Posted:
wo, 03/24/2004 - 22:04
Vandaag heb ik een brug laten plaatsen, maar het is geen gewone brug. Ik vroeg mijn tandarts hoe het heette en volgens mij zei ze een "stick-tack-brug" of zoiets? Het zijn 2 elementen en ze zijn met een glaskabel vastgezet aan de aangrenzende kiezen. Het ziet er wel mooi uit. Wie weet hier meer over te vertellen (kan nl. niets vinden op internet).
Miamama

Wat is dat precies? Die naam heeft ze niet gebruikt. Volgens haar was het nog betrekkelijk nieuw. In tegenstelling tot een 'ouderwetse' brug hoeven de aangrenzende kiezen niet te worden weggeslepen. Ze heeft alleen één vulling weggeboord. Het zou betrekkelijk duurzaam zijn, d.w.z. niet zo sterk als een gewone brug, maar de prijs was dan ook niet zo hoog; moet de rekening nog krijgen maar ze dacht een paar honderd euro.
Nou ja, we zien wel.
do, 03/25/2004 - 10:39 Permalink
Miamama

Yes, bedankt Rick. Dat is het.
Ik word niet zoveel wijzer van die site, maar ik weet nu wel hoe het heet. Heeft iemand ervaring hiermee? Bij mij zijn er 2 elementen vervangen. Volgens mij is het nog betrekkelijk nieuw.
vr, 03/26/2004 - 17:19 Permalink
Bliepmiep

Ziet er wel goed uit! Wees blij dat je geen etsbrug hebt. Ik vind dat zo lelijk. Het gedeelte van de brug is mooi, maar de tanden waar ze de brug aan plakken die worden blauw door het plakspul, vind ik zo zonde.

Zo te zien zul je met dit geen last daarvan hebben.
vr, 03/26/2004 - 18:30 Permalink
Ricky

De tanden worden niet blauw door de lijm, maar doordat het donkere metaal doorschemert door de tanden heen. Kan door tandtechnieker of tandarts meestal redelijk gemaskeerd worden!
Sticktech is inderdaad nieuw en veelbelovend, maar is m.i. nog te kort op de markt om een definitief oordeel erover te geven.
Groeten, Rick :wink:

[ Dit Bericht is bewerkt door: Ricky op 2004-03-28 15:27 ]
zo, 03/28/2004 - 15:23 Permalink
Miamama

Nou, ik heb nu zo'n twee maanden die sticktech brug en tot nu toe bevalt het echt prima!!! En ik moest 70 euri's (bij)betalen voor 2 elementen. Echt aan te bevelen :)

Binnenkort ga ik aan de andere kant één element laten doen en dan hoop ik dat er weer rust in de tent komt ...

Mama-Mia
zo, 05/23/2004 - 20:20 Permalink