Nu moet ik er echt aan geloven.

Author:
Missbine
Posted:
wo, 04/07/2004 - 11:54
Heyhey Allemaal.
Nou, zoals jullie allemaal weten ben ik vreselijk bang voor de tandarts.
Nu had ik mezelf aangemeld bij de tandheelkundige kliniek in Nijmegen.
Maar ik heb gister eens gebeld naar Nijmegen om te vragen hoelang de wachtlijst ongeveer is.
Ik had wel verwacht dat ik nog een tijdje zou moeten wachten, maar ik schrok toen ze zei dat het nog wel 5 maanden kon duren.
Maar ondertussen verga ik regelmatig van de kiespijn.
Nou zat ik afgelopen zaterdag te eten en toen brak er een stuk tand af.
Nu ben ik al een aantal stukjes van me gebit kwijt en zijn er zelfs achter in mijn mond een aantal tanden helemaal weg.
Ik schaam me echt vreselijk.
Ik vind het moeilijk om dingen te eten, en poets mijn gebit nog wel, voor wat het nog is, maar ben maar heel erg voorzichtig, omdat ik bang ben dat ik zelfs tijdens het poetsen een stuk van me tanden af poets, dat het gewoon losraakt.
Dus nu moet ik er maar echt aan geloven, ik ga me eigen tandarts bellen, want ik weet het echt even niet meer.
Er moet iets gebeuren, ik ben vreselijk bang om na 8 jaar niet geweest te zijn, weer naar mijn tandarts te gaan, maar ik ben zo onderhand echt vreselijk hulpeloos.

Liefs Sabine
schaamrood

Dag Sabine,

Ik vind het ontzettend dapper dat je naar die kliniek hebt gebeld! Jammer dat de wachtlijst zo lang is. Misschien moet je dan toch maar naar je oude tandarts. Of is er misschien een andere lieve tandarts waar je over gehoord hebt.
Ik ben daarnet ook voor het eerst na 8 jaar weer bij een tandarts geweest en het viel echt wel mee! Ik dacht dat ik ongelooflijk veel gaatjes zou hebben (ik heb zwarte vlekken op mijn kiezen en zo) maar het bleek dat alleen in mijn twee voortanden gaatjes zaten. Dus misschien valt het nog wel mee?
Ik wens je in elk geval heel veel moed en succes!

An
wo, 04/07/2004 - 12:41 Permalink
Missy66

Lieve Sabine

Heel erg goed van je meissssss en ja blijkt idd dat wachttijden op veel plaatsen erg lang zijn dan sta je zo machteloos als je eenmaal de stap/beslissing hebt genomen om te gaan, ik worstel er op dit moment ook mee.
En daarbij heb jij ook nog veel pijn dat moet echt niet leuk zijn... heel erg goed dat je overweegt om toch je eigen tandarts belt voor een afspraak, als je het aandurft moet je het doen meissss... probeer boven je schaamte te staan en denk maar zo als "ik het doe ben ik van de pijn af" je mag heeel erg trots op jezelf zijn kanjer...

Heel veel liefsssssssssss en sterkte Missy
wo, 04/07/2004 - 12:53 Permalink