vraagje

Author:
GoDangel
Posted:
do, 05/06/2004 - 20:12
Heeft reuma iets te maken met het gebit.
Ik zag op vele website,s dat dat vaak voor komt.
Missy66

Hoi GoDangel...

Wat er pcies van waar is weet ik niet, ook hier zal het zo zijn dat er veel info te vinden is maar dat er ook veel berust op onwaarheden...
Het is mij wel bekend dat Chronische ontstekingen ergens in het lichaam, bijvoorbeeld aan de amandelen of van het gebit, kunnen reumatische aandoeningen veroorzaken.

Groetjes en liefsss Missy
do, 05/06/2004 - 20:28 Permalink
Missy66

Dit kom ik evt nog tegen ik weet niet of je er wat aan hebt:

Er zijn momenteel aanwijzingen dat vele reumatische ziekten ontstaan door een allergische reaktie op bepaalde bacteriën, o.a. darmbacteriën. Deze bacteriën bevatten eiwitstrukturen die lijken op die van lichaamscellen. Bij de bestrijding van de bacteriën kan het afweersysteem zich vergissen. I.p.v. de bacteriën worden de eigen lichaamscellen aangevallen, met als gevolg ontsteking van gewrichten en weke delen.

Een volgende belangrijke test is onderzoek van de ontlasting. Deze wordt onderzocht op ziekmakende bacteriën en parasieten. Zoals gezegd kan de darmflora een belangrijke rol spelen bij reumatische ziekten.

Het is daarnaast van belang andere stoorvelden, zoals chronische infekties van het gebit of de neusbijholten, uit te sluiten. Een overzichtsröntgenfoto van het gebit b.v. kan hiervoor aanwijzingen opleveren. Met behulp van bepaalde methodieken kunnen ook de invloed van amalgaam (grijze vullingen) en andere metalen in het gebit worden gemeten.

Bron: http://users.pandora.be/cvstoxicose/reumatoide_artritis.htm
do, 05/06/2004 - 20:39 Permalink
CD

Verschijnselen die in de mond kunnen voorkomen zijn:
- droge mond (meestal in combinatie met syndroom van Sjogren)
- bijwerkingen van ontstekingremmende geneesmiddelen:
· verhoogde bloedingsneiging
· verhoogde infectiekans
· smaakverlies
· ontsteking van de mondslijmvliezen
- kaakgewrichtsklachten, beperkte mond opening
do, 05/06/2004 - 22:48 Permalink