Opnieuw gevuld en kort erna WKB?

Author:
rolo
Posted:
di, 05/11/2004 - 02:03
Beste forumleden,

Drie weken geleden is een van mijn kiezen -vanwege een onderstaande vulling, en lekkend glasionomeer= met destijds onbeduidende pijnklachten- opnieuw gevuld.

TA heeft hem drie weken geleden opnieuw gevuld. Zag er hartstikke mooi uit.

Sindsdien is er een behoorlijke ontsteking=pijn in de kies ontstaan; met aanzwellende pijnklachten. Zodanig dat vandaag de kies met spoed moest worden behandeld: WKB. Ik schaamde me voor de lucht die de -na drie weken weer geopende- kies begon te verspreiden in de behandelkamer: echt walgelijk.

Hoe kan dit? (Ik poets, flos, stook, spoel etc ... ben erg zuinig op mijn gebit)

NB: bij het vullen van dit element (46) heeft hij dit keer geen cofferdam gebruikt- ken de reden hiervoor niet. Normaal doet hij het wel.

Mijn vraag: hoe komen die bacterien daar opeens??? En waar leven ze dan van dat ze zo kunnen floreren?

Ik zie de TA woensdag voor de volgende behandeling, en zal hem zeker vragen stellen. Wil wel beslagen ten ijs komen!

groetjes,
Loes/Rolo
rolo

Beste forumleden,

Is het normaal dat een noodvulling er na een dag spontaan uitvalt? Gelukkig had ik er geen last van: met dank aan de WKB?
Heb hem teruggefriemeld, in afwachting van de TA morgenvroeg.

Jammer dat ik geen reacties heb gekregen op mijn vraag.

Zal morgen bij de TA mijn licht op gaan steken, en eventuele wetenswaardigheden hier melden.
Groetjes,
Rolo
wo, 05/12/2004 - 01:30 Permalink
Ad

Helaas komt het weleens voor dat een kies na het vullen (zeker na een grote of diepe vulling) gaat ontsteken (pulpitis). Zoals je zelf hebt gemerkt is dan een WKB onvermijdelijk. Of het gebruik van een cofferdam er invloed op heeft kan ik niet zeggen; hoewel ik het wat vreemd vindt om bij glasionomeer geen cofferdam te gebruiken (gm is erg gevoelig voor vocht tijdens het aanbrengen).
wo, 05/12/2004 - 15:00 Permalink