Bobbeltje

Author:
Jeroen27
Posted:
wo, 05/19/2004 - 13:17
Hoi allemaal,

2 weken geleden heb ik mijn verstandskiezen laten trekken. Dat was niet echt een pretje. De onderste kies moest gespleten worden en ik heb lange tijd napijn gehad. Nu ondekte ik gister een bobbeltje tussen het onderste overgebleven gat en het bovenste gat. Heeft iemand een idee wat dit voor een bobbel kan zijn? Het doet niet echt pijn als ik erop druk met mn tong. Ik maak me er wel een beetje zorgen over moet ik eerlijk zeggen. Waar moet ik bijvoorbeeld opletten? Alvast bedankt voor een reactie
Roxanne

Het kan zijn dat het een beetje bindweefsel is, ik zal zo ff naar een verwijzing voor je zoeken waar het ook instaat...

Groetjes Roxanne..
(rustig aan vaak kan het geen kwaad, als je het echt niet vertrouwd kan je altijd nog de tandarts bellen...)

:smt006
wo, 05/19/2004 - 14:52 Permalink
Jeroen27

Dank je wel voor je snelle antwoord. Ik maak me nu al iets minder druk. Mocht het een ontsteking zijn heb je dan nog andere klachten? Het was een behoorlijke operatie het verwijderen van die verstandskies. Ik ben al een keertje terug geweest naar de kaakchirurg en al 2 keer het nabezwarennummer gebeld. Ze zullen wel gek van me worden. :wink:
De eerste keer belde ik om te vragen of het normaal was dat het nog steeds bloede en de tweede keer omdat er tijdens het spoelen een stuk achtergebleven kies meekwam. Dat was vorige week vrijdag en ik mocht terug komen voor controle. Ze hebben het nagekeken maar het bleek allemaal goed te zijn.
wo, 05/19/2004 - 15:07 Permalink
Roxanne

Nou je hoeft helemaal niet bang te zijn hoor,
en of het een ontsteking is, dat kan ik moeilijk beantwoorden, er zijn veel mensen die jarenlang met een ontsteking(kje) rondlopen zonderdat ze het weten, maar het is waarschijnlijk gewoon littekenweefsel, ik kan jammergenoeg niet dat andere topic vinden waar het in staat.

maar als het pijn gaat doen zou ik adviseren om (weer :wink: ) te bellen... en ze zullen echt niet zo snel ziek van je worden hoor, ze zitten daar voor jou, om jouw vragen en klachten af te handelen!

Groetjes Roxanne!
:smt006
wo, 05/19/2004 - 15:13 Permalink
Jeroen27

Bedankt voor het zoeken in ieder geval. Ik weet ook wel dat ze er voor mij zitten maar ik wil gewoon niet voor niks weer bellen en/of langsgaan. Vorige week had ik dus uiteindelijk ook niet langs hoefen komen. Het was ook meer op mijn aandringen. Ik had zoiets van straks zitten er nog meer stukjes verstandskies. Wat betreft gezondheid en lichamelijke klachten ben ik nogal overbezorgd altijd.
wo, 05/19/2004 - 15:19 Permalink
bloemetje

hoi allemaal

ik heb ook zon wit stukje in mijn mond
volgens mij is het een stukkie bot of zo
ik heb er geen last van dus als ik er last van
heb mag ik het gewoon zeggen dus
toen ik ooit een zenuw behandeling had gehad
toen kreeg ik dat stukje bot heel apart
de tandarts zij dat er niks mis mee was dus
nou heel veel groetjes bloemetje
wo, 05/19/2004 - 15:20 Permalink
de digitale tandarts

Ik zie wel vaker een hard bobbeltje in het tandvlees nadat een kies getrokken is.

De mogelijkheden lopen uiteen van een (ingekapseld) stukje bot (sequester), scherfje tand/kies/vulmateriaal tot litteken/bindweefsel.

Mocht het klachten opleveren dan moet je wel terug naar de behandelend arts, maar meestal kan zoiets blijven zitten en verdwijnt het ook vanzelf na verloop van maanden/jaren.

Met vriendelijke groet.
wo, 05/19/2004 - 16:21 Permalink
dj

Hoi,

Vorige week had ik dus uiteindelijk ook niet langs hoefen komen.

Maar dat kun je van tevoren niet weten.. Als je van jezelf weet dat je overbezorgd bent om dit soort dingen dan lijkt het me goed om je een klein beetje in te houden.
Het is me uit je omschrijving trouwens niet helemaal duidelijk waar nu dat knobbeltje zit. Maar goed, je bent een week na het trekken nog een keer langsgeweest en dat is nu een week geleden, dat is relatief kort geleden. Tenzij je nu bijvoorbeeld echt flinke pijn krijgt is er waarschijnlijk niet veel aan de hand lijkt me.

Doeg,
wo, 05/19/2004 - 16:23 Permalink
Jeroen27

Ook u bedankt digitale tandarts. Ik heb niet echt last van dat bobbeltje. Het geheel is nog wel gevoelig en de wond onder zeurt nog wel steeds een beetje, al is dat al wel veel minder. Maar dit is normaal heb ik gehoord toch?
wo, 05/19/2004 - 16:27 Permalink
Jeroen27

Het is me uit je omschrijving trouwens niet helemaal duidelijk waar nu dat knobbeltje zit.

Het zit zeg maar achter daar waar de verstandskies heeft gezeten. En dan ook ter hoogte van het kauwvlak. Moeilijk uit te leggen zeg. Ik hoop dat het zo duidelijker is.
wo, 05/19/2004 - 16:34 Permalink