In een keer lijkt het alsof mijn gebit het opgeeft. Ik heb nu vier wortelkanaalbehandelingen binnen een korte tijd gehad en een kies moeten laten trekken vanwege een onsteking eronder. En nog ben ik er niet klaar mee. Binnenkort moet er nog een (ontzenuwde kies ) uit.
Ik eet gezond, drink amper cola, snoep ook niet zo veel (meer), en sinasappelsap vind ik vies.
Kent iemand dit probleem en hoe ik in een keer aan al die onstekingen in mijn gebit kom? :cry:
Ik eet gezond, drink amper cola, snoep ook niet zo veel (meer), en sinasappelsap vind ik vies.
Kent iemand dit probleem en hoe ik in een keer aan al die onstekingen in mijn gebit kom? :cry:
Het is in een keer spontaan opgekomen. Ik vertrouw nu geen enkele kies of tand meer in mijn mond en ga niet meer de deur uit zonder Ibuprofen.
Bovendien, dit was ik vergeten te melden in het eerste berichtje, poets ik mijn tand echt wel goed en neem daar iedere avond ruim de tijd voor. :roll:
Wel heb ik enorm veel stress meegemaakt het laatste jaar en mijn kaken echt stijf op elkaar gehouden als ik sliep. Dat merkte ik 's ochtends.
Weet de digitale tandarts misschien waar het aan kan liggen?
Ik maak me echt zorgen want als het zo doorgaat heb ik in een mum van tijd een kunstgebit , denk ik. :cry:
Zo is de gemiddelde levensduur van een vulling ongeveer 8 jaar en zal daarna dus een nieuwe vulling of een uitgebreidere behandeling verrricht worden.
Daarom kan het weleens gebeuren dat veel behandelingen die in het verleden gedaan zijn ineens plots tot extra behandelingen leiden, zoals bij u de wortelkanaalbehandelingen.
Factoren als mondhygiene, dieet en bijv. knarsen, spelen natuurlijk wel een rol, maar het kan ook pech zijn, zoals in het spreekwoord: 'een ongeluk komt zelden alleen'
Ik hoop dat de behandelingen je weer voor veel jaren klachtenvrij zullen maken.
succes.
Heel erg bedankt voor de opheldering, het klinkt inderdaad logisch.
Over een tijdje gaat mijn tandarts met de renovatie beginnen en dan hoop ik inderdaad er vanaf te zijn en dat ik er mentaal ook weer bovenop kom.
Want dit holt mijzelf ook enorm uit.
dag :smt006
Het is misschien een overweging om tegen het nachtelijk klemmen/knarsen een splint aan te laten meten. Zo'n kunststof plaatje over boven- of ondertanden/kiezen beschermt in ieder geval je gebit tegen de krachten die bij klemmen/knarsen ontstaan!
:smt006 Monique
Klinkt heel herkenbaar. Ik heb ook in een half jaar tijd 3 kiezen met WKB gehad en eentje heeft het loodje gelegd en moest getrokken worden. Ook ik had altijd een stralende lach :smt003 om het zo maar eens te zeggen en nooit problemen gehad. Nu dus wel. Maar de stress die je noemt is herkenbaar. Ik heb 2 jaar volop stress gehad. Maar ik heb gelukkig een nieuwe goede tandarts getroffen die mij door die ellende met die kiezen geholpen heeft. Zelfs nog een endotoloog erbij gehaald om kies te redden. Is allemaal perfect gelukt. Dus nu kan ik weer lachen gelukkig. Kortom, de moed niet laten zakken :wink: