pijnlijke kies na apex resectie

Author:
12amber
Posted:
wo, 06/16/2004 - 22:02
Ik ben vanmorgen bij de kaakchirurg geweest voor een apex resectie.
Voordat ik ging deed mijn kies minder zeer dan nu. Ik hoef er maar iets tegenaan te komen en het is echt pijnlijk. Is dit normaal? . Ik dacht dat door deze behandeling de kies gevoelloos zou worden, of moet ik meer geduld hebben?
BlueDive

Heb geduld mijn vriend.

Er is in je tandvlees gesneden, in je kaak geboord, aan je kies gevijld/gebikt/gebeiteld, en je tandvlees is gehecht. Het is dan niet echt vreemd dat je kies erg zeer doet.
En nu het slechte nieuws: Dat blijft waarschijnlijk ook nog wel even zo :( . De komende paar dagen zal je die kies waarschijnlijk niet kunnen gebruiken om te eten. Bij mij (apex aan elem 4.1, voor in de onderkaak) duurde het 2 volle weken voordat ik weer ergens in kon bijten.

Er zijn verscheidene topics alhier op het forum over napijn na een apex, lees ze maar even voor exrta info & ervaringen.

In ieder geval sterkte met je kies, BlueDive
do, 06/17/2004 - 09:20 Permalink
12amber

Bedankt voor je reactie, ik ben heftig aan het lezen geslagen en zie dat het nog een poos kan duren voordat ik deze kies echt weer goed kan gebruiken.
Ik heb vandaag ook even verslag uitgebracht bij mijn tandarts en die zei ook dat het nog wel 3 weken kon duren voordat ik echt kon zeggen of de ingreep geholpen had.
do, 06/17/2004 - 10:56 Permalink
12amber

Even nog een berichtje van mij. Na een dag of tien ging het steeds beter. Wat een genot dat ik weer aan twee kanten kan eten, zonder pijn.
Bedankt kaakchirurg!!!!!!! :smt008
di, 07/06/2004 - 22:18 Permalink