mijn goede ervaring met FLEXDENT Leeuwarden

Author:
wie-ben-ik
Posted:
di, 07/27/2004 - 20:45
Hallo aan alle angstige lezers van dit forum wat voor veel mensen een schat aan informatie zou moeten zijn om van hun angst te komen.
Hier is mijn versie over hoe ik weer bij tandarts ben terecht gekomen en waar ik nu weer in de sanering zit.
Eigenlijk is het vorig jaar al begonnen toen ik op moederdag vreselijke kiespijn kreeg.
Het was natuurlijk op een tijdstip dat alle tandartsen ook vrij waren, enfin ik spoelen met koud water en maar spoelen en maar spoelen
De wanhoop nabij zijnde heb ik een stukje kougom over mijn aan gort zijnde kies geplakt zodat er geen lucht bij kon,een ibuprofen heeft de rest gedaan.
De volgende ochtend werd ik met een flinke kiespijn wakker en heb alle tandartsen in de buurt gebeld zonder resultaat.
Ik als laatste mijn oude tandarts gebeld die voor mijn angst verantwoordelijk is,lag god zij dank met een hernia in het ziekenhuis, zijn assistente heeft me naar zijn niet minder berucht zijnde collega gestuurd die me snauwend van mijn kiespijn af hielp.

Dit jaar was heel wat anders:
Het begon een aantal weken terug; toen ik met mijn gezin een frietje zat te eten lekker ook wat vissticks erbij met van dat krokante paneermeel…….
U voelt hem al aankomen juist en dat paneermeel heeft er voor gezorgd dat mijn verstands kies brak en ik naar de tandarts moest.
En daar ben ik goed terecht gekomen lees verder over FLEXDENT Leeuwarden.
Dat is de naam van mijn nieuwe tandarts.
Ik had dus op Internet gezocht en heb meteen gebeld omdat ik flink last had van mijn kies.
Ik kon de volgende dag gelijk komen om me te laten behandelen, dus ik met zweet in mijn handen en lood in mijn schoenen daarheen en ik heb eerlijk verteld waarom en hoe en wat ik bang was voor de tandarts(wat mijn vorige tandarts gedaan heeft) mijn huidige tandarts heeft aandachtig geluisterd zodat hij wast wat voor vlees hij in de kuip had.
Oké, dan nu de behandeling 1 extractie zoals ze dat in de tand technische wereld zo mooi noemen, ik lag met angst en beven in de stoel toen ik verdoofd moest worden en ik vroeg of men ook verdovings zalf had en tot mijn grote opluchting ja.
Hiermee word je tandvlees en kaken rondom de te behandelen kies ingesmeerd met een bitter zalfje wat voor velen van u wonderen zal doen. (sluit uw ogen en als u angst heeft voor injectie naalden u ziet ze niet en merkt er niets van)
Nou de verdoving zit erin en het formele gedeelte begint waarbij ik vraag aan mijn tandarts of ik het gereedschap eens mocht bekijken en zie daar een klein tangetje en een soort pennetje
Die mij van mijn kiespijn afhelpen.
De extractie begint waarbij de assistente kalmerend mij toespreekt dat ik slechts een lichte druk zou voelen en geen pijn.
En zie daar kies ligt al op het plateautje.
Ik had afgerekend en met de gedachte nog wel een poosje zondertandarts te kunnen zat ik er weer; weer kiespijn ik hoopte op een vervangende vulling maar het moest een wortelkanaal behandeling zijn.
Daar ik hier niet zo voor ben heb ik hem er uit laten halen.
Hiermee wil ik aangeven dat u als lezer van dit artikel niet een behandeling hoeft te ondergaan die u niet prettig vindt.
Na deze extractie was ik er flauw van en heb een afspraak gemaakt voor een controle.
Deze viel echter mee 3 gaatjes en 1 extractie (andere verstands kies)
Maar om te worden behandeld moest ik naar de mondhygiënist.
In mijn geval werd dit door mijn tandarts uitgevoerd eerst kreeg ik heldere uitleg over de behandeling waarna hij vakkundig te werk ging en mijn gebit inderdaad veel schoner aanvoelde.tip(u kunt voorstellen aan de behandelende tandarts vragen wanneer u zich niet prettig voelt of de behandeling zeer doet om even te stoppen door even uw hand op te steken)
De werkelijke behandeling is goed verlopen eerste keer 1 vulling geen pijn tijdens behandeling wel na door dat ik een kies mis kon ik mijn mond verder dicht krijgen.
In mijn slaap beet ik uit angst voor al wat komen zou zo hard op mijn kies dat deze pijn deed.
Dus ik weer bellen en ben heen geweest zonder behandeld te hoeven worden de kiespijn kwam dus door angst en spanning; ik heb daarom mijn huisarts gebeld om kalmerings pillen en die werken goed maar heb ze nu niet meer nodig.
Weer een week later op maandag morgen weer vroeg 8.30 uur naar Leeuwarden voor weer een behandeling ook weer pijnloos behandeld 1 voortand opgeknapt en 1 extractie(verstands kies) tip:ga op een maandag zo vroeg mogelijk, zondag,s heeft u afleiding met uw vrienden of familie en als u vroeg gaat hoeft u er niet een hele dag tegen op te kijken.
Op het moment dat ik dit schrijf ben ik vandaag voor het laatst naar alle tevredenheid goed behandeld door een rustige bekwame vriendelijke tandarts en assistente .
Voor een ieder die bang is het volgende: probeer eerlijk te zijn tegen uzelf; u zult ooit weer bij een tandarts moeten verschijnen want kiespijn is dichter bij u dan een tandarts.
En die worden schaars dus wacht niet te lang met bellen, het heeft mij ook veel moeite gekost
Ik heb er een gevonden die me goed behandeld dit neemt niet weg dat ik niet meer bang ben maar….Ik heb er zelf een goed gevoel bij.
Ik kan nu weer vol uit lachen dan wel niet met een prodent smile maar wel met een mooie voortand en een verzorgd gebit.

Grootse complimenten aan FLEXDENT

Hierbij nu een groet van
Van der Veen
dj

Ik als laatste mijn oude tandarts gebeld die voor mijn angst verantwoordelijk is,lag god zij dank met een hernia in het ziekenhuis,

Tja, gesloten.

Lieve DJ ik denk dat "van der Veen" het anders bedoelt zoals beschreven is...
Ik lees het nl anders dan jij wellicht...

Liefsss Carin
di, 07/27/2004 - 21:55 Permalink