Verstandskies probleem moet naar kaakchirurg

Author:
angstpatient
Posted:
za, 08/14/2004 - 12:58
Dit jaar is voor mij officieel het jaar van de tandarts. Ik geloof zeker dat er nog meer mensen zijn die nog ergere dingen hebben meegemaakt.
Maarja best grappig want zo heb je niks een heel jaar door. En zo ben je vaste klant bij de tandarts. En kan hij je gebit helemaal uittekenen hahaha. :D

Na eerst problemen te hebben gehad met kies nr1
Eerst een supergrote vulling geplaatst. Later kiesproblemen, veel pijn alsnog wortelkanaalbehandeling... maar nog steeds napijn. :-?

Ben ik op dit moment bezig met kies nr2 die nu half afgebroken is, ook grote vulling.. waar ik ook drukpijn op krijg. En waar de tandarts de zenuwen niet van kan vinden. Dat word een mooie klus. Maar ik hou de moed hoor. :smt001

Maar nu komt er een volgend probleempje. Mijn verstandskies beneden komt niet door. Nu heeft de tandarts gezegd, dat de kies verkeerd groeit en op termijn de naastliggende tand gaat aantasten. Hij raad me aan naar de kaakchirurg te gaan. Nu is mijn vraag is hier geen andere oplossing voor. Hebben mensen dit ook eerder meegemaakt. En zoja zit er geen enkel kansje in dat mijn kies alsnog de goede kant op kan groeien. :roll: :-?

Bedankt!!!!!!!!!!!!! lieve luitjes :smt006
marjolyn

Half jaartje geleden is bij mij de verstandskies eruit gehaald door de kaakchirurg, je hoeft echt niet bang te zijn, in het begin maakte ik mezelf ook heel erg druk over maar dat was blijkbaar niet nodig geweest. Je wordt goed verdoofd en daarna voel je helemaal niks meer, je voel alleen maar dat de kaakchirurg bezig is, je voelt dan een beetje druk.

Als de verstandskies scheef ligt dan zal hij niet de goeie kant op groeien, meestal komt het doordat er weinig ruimte is. Als ik jou was zou ik een afspraak maken en hem eruit laten halen en zo bespaar je nog meer tandarts bezoekjes :wink:

Groetjes Marjolijn
za, 08/14/2004 - 19:59 Permalink
bloemetje

hoi allemaal

ik heb ook weleens een verstands kies weg laten snijden
ik vond het zo eng maar het gaat wel supper vlug
volgens mij doet hij er 20 min over... mischien ietjes langer
ligt aan wat ie te behandelen heeft ....
hij gaat eerst je mond verdoven en dan gaat ie weer
weg naar een andere kamer naar een andere pacient
dan gaat je verdoving werken.. daarna komt ie weer
en dan gaat ie te werk in je mond ... het lijkt wel lopende band
werk maar goed ik mag er over een poosje weer heen joepie
:cry: voor mijn laatste 2 verstandkiezen die al doorgekomen zijn
dus die worden getrokken gelukkig niet meer snijden ... doet snijden veel meer zeer dan trekken ??? nou ik hoop dat jullie zo een beetje weten wat een kaakchirurg doet en hoe ie te werk gaat nou heel veel groetjes bloemetje allemaal heel veel sterkte alsje nog naar kaak chirurg moet...
wo, 09/01/2004 - 20:55 Permalink
marjolyn

Nabezwaren bij het trekken is veel kleiner dan bij het snijden, bij het wegsnijden is je verwondingen ook groter.

Groetjes Marjolijn
do, 09/02/2004 - 09:40 Permalink
bloemetje

Hallo allemaal

ik heb nog een vraagje ...
krijgje als je verstandkiezen moet laten
trekken.. lichte verdoving dan bij snijden zwaarder zeker
nou ik wil het graag weten want moet in sept naar kaakchirurg
toe vooor de 2 de keer nou heel veel groetjes bloemetje
vr, 09/10/2004 - 15:57 Permalink
Peter B

Nou, ik zou me maar geen zorgen maken hoor.
Zelf heb ik ooit een verstandskies moeten laten wegsnijden, en dat viel echt reuze mee.
de verdoving blijft hetzelfde, want als je kies verdooft is, is het eromheen zittende tandvlees dat ook!
Bij mij duurde het nog geen kwartiertje. Je krijgt nadien ook een middeltje tegen de pijn, maar dat heb ik zelf maar één dag gebruikt, daarna had ik het al niet meer nodig.

nee hoor, echt niets om je zorgen om te maken.
vr, 09/10/2004 - 18:33 Permalink
bloemetje

hoi allemaal

het is me mee gevallen de kiezen zijn er uit nu heb ik er hopelijk nooit geeen
last meer van want ik heb geen verstandkiezen meer dus
dit wou ik even melden groetjes bloemetje
ps: ik laat me lekker verwennen deze dagen moet iedereen trouwens doen........
ma, 09/20/2004 - 13:08 Permalink