Wat gaan ze aan mijn problemen doen?

Author:
miepje
Posted:
ma, 09/06/2004 - 20:38
Hallo,

Ik ben een schijterd wat betreft tandartsen..heb geen leuke tandarts en die heeft me regelmatig pijn gedaan.

Ben daarom nu 2 jaar niet geweest, maar ben nog maar 18 jaar..dus moet zuinig op mijn gebit zijn.

Ik heb aan de zijkant van een kies (linksonder) een gat zitten..echt heel groot volgens mij..helemaal onder bij het tandvlees. Kan mn halve nagel er wel insteken.. :S. Dat is al een hele tijd zo, maar ik kijk er gewoon ontzettend tegenop en weet niet wat ik kan verwachten. Is zoiets nog te repareren (zo ja hoe) en wat anders? De rest van mijn gebit is ook niet alles helaas, maar wil graag weten hoe en wat voordat ik ga bellen met lood in mn schoenen.

En is een verdoving pijnlijk? Er zal wel meer gevuld moeten worden, maar dat heb ik nog nooit met verdoving gedaan..maar lijkt me toch wel beter.
dc

ik ben laast ook pas voor het eerst geweest sinds 7 jaar (ben 23), zag er ook tegenop, er is nog niks gebeurd, maar heb nu over twee weken mijn tweede afspraak dacht ook dat 2 kiezen eruit moesten maar blijkbaar kunnen ze toch een hoop zo oplappen dus zou zeggen bel gewoon, voelt je daarna stukken beter. Succes
ma, 09/06/2004 - 22:31 Permalink
de digitale tandarts

Waarschijnlijk kunnen ze het schoonboren en dan opvullen.

Een verdoving is vaak wel aan te raden, met de moderne dunne naalden nl. vrij pijnloos te geven en daarna voel je niks meer.

Succes.
ma, 09/06/2004 - 23:45 Permalink
Roxanne

Verdoving, het prikje voel je wel, maar het is eerder een naar gevoel dan echt pijn doen. En als de verdoving gaat werken voel je het helemaal tintelen en dat is wel een gek gevoel.

Misschien als je aangeeft dat je bang bent dat de tandarts alles kan uitleggen wat hij/zij doet en misschien dat je dan wat meer gerust bent gesteld...

Groetjes en Succes! :smt006
ma, 09/06/2004 - 23:45 Permalink