warm/ koud/ zoet

Author:
ikhebpijn
Posted:
do, 09/16/2004 - 08:38
2 weken geleden heb ik mijn verstandskiezen laten trekken. Nu heb ik aan die kant steeds pijn als ik iets warms, kouds of zoets eet. Heeft dit te maken met het trekken van die kiezen? Ik heb er behoorlijk wat last van :cry: , maar hoor wel vaker dat er lange tijd napijn is.
de digitale tandarts

Na het trekken kan het tandvlees wat gaan zakken en hierdoor kan een tandhals van de kies daarvoor bloot komen te liggen.
Een tandhals is gevoeliger voor warmte, koude en zoet (zie verdere info op site) en kan deze klachten veroorzaken.
Het kan ook natuurlijk gevoeligheid zijn van het trekken of een combinatie.

Maak je nog niet teveel ongerust, wacht eerst de genezing verder af! Bij twijfel of verergering van de klachten de behandelend arts raadplegen.
do, 09/16/2004 - 14:22 Permalink
joek

He, dat heb ik ook. Maar bij mij is het al zes weken geleden dat de kies is getrokken.
De tandarts heeft de kies ervoor ingelakt, maar dat heeft niet geholpen.
Ik poets met Sensodyne en Elmex, maar ook dat lijkt niet echt te helpen. Ik kan er zelfs niet mee eten, zo gevoelig is die kies.
Hoop maar dat het overgaat, het gat van het trekken is ook nog gevoelig en volgens mij ook voor warm en koud. Maar ja, het is zo moeilijk precies te bepalen waar de pijn zit.
Ik hoop alleen maar dat het geen wkb wordt, dat de pijn erger wordt omdat de zenuw geirriteerd is of zo.
Succes verder en we wachten maar af.
Joke
do, 09/16/2004 - 15:21 Permalink