Animatie brug: maar wat is het verschil met een plaatje?

Author:
marionrene
Posted:
wo, 10/20/2004 - 10:32
Mijn man is gisteren bij de tandarts geweest en die concludeede dat het voor hem verstandig zou zijn, aan het ondergebit alleen de voortanden te laten staan, en dan aan iedere kant alle kiezen te trekken ( 6 in totaal)'
Omdat hij door medicijngebruik nu al 4 wortelkanaalbehandelingen en 2 apex heeft gehad en het nog niet over is.
Nu heeft hij verteld dat de kaakchirurg dan de kiezen zou moeten trekken i.v.m problemen kiezen, en dat er dan de protese ( hij noemde een brug) dan al klaar is. Die kan de kaakchirurg dan meteen na het trekken plaatsen. Maar hij had het ook over dat de bruf dan met een bevestiging vast kwam te zitten aan de snijtand, of in ieder geval de eerste tand die blijft staan. In de "onofficiele offerte" even met de hand wat prijzen op papier, staat ook een plaatje vernoemd.
Ik ga de tandarts ook nog wel bellen, maar gaat dit nu om een plaatje of een brug, of is dit hetzelfde? Nee toch!
Senna

Hallo marionrene,

Er is een verschil tussen een plaatje en brug. Brug is een vaste vervanging van tanden/kiezen. Plaatje kan je uit doen, uitneembare plaatje, en dan is nog de vraag welke plaatje ?? Een plaatjeprothese of een frameprothese ???? Ik heb zelf recht onder achter de hoektand zelf een brug zitten (3 delige brug). Ik had in 1997 een ontsteking aan die kies, medicijnen gekregen. Daarna is die getrokken die kies, maar een jaar of 2 geleden is dat gat steeds meer gaan irrerteren. Toen heb ik met mijn tandarts erover gesproken, ze zei eerst nee, niet voor een tandje. Maar nu 2004 gaat het wel, raar maar is zo. Dus ben ik na 8 juli (halfjaarlijkse controle) begonnen met de brug. 11 augtus 2004 is hij geplaatst, zit heel goed. Maar kosten ook rond de 1271 euro. Maar de grooste kosten zijn de tandtechnieker....
Maar ik zou wel ff de tandarts bellen, wat nu wel of niet gebeurt....

Groetjes Maurice.
wo, 10/20/2004 - 14:32 Permalink
marionrene

Ik weet het al, ze hadden het over een plaatje wat met een haakje om de tand wordt bevestigd die er nog wel staan, dus ik denk dan een frame.
wo, 10/20/2004 - 16:31 Permalink