Wijsheidstanden laten verzegelen.

Author:
stef1987
Posted:
za, 11/13/2004 - 10:29
Mijn moeder zei gisteren dat het ook mogelijk was om je wijsheidstanden te laten verzegelen. Meer wist ze er ook niet over.

Heb al wat op internet gezocht, maar daar vind ik ook niets. Kunnen jullie me wat meer info daarover geven ? (ik ben gewoon geïnteresseerd :wink: )
minique

Ik denk dat je sealen bedoelt. Ik heb trouwens niet gehoord dat dat ook bij verstandskiezen wordt gedaan, maar aan de andere kant: waarom ook niet? Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens, dan vind je vast wel info over sealen.

:smt006 Monique
za, 11/13/2004 - 10:35 Permalink
prondel

In principe maakt het voor het sealen niet uit of het nu de eerste tweede of derde kies op rij is. Wat belangrijker is, is het gegeven dat de kies goed droog kan worden gelegd zodat de sealant ook daadwerkelijk aan het glazuur blijft plakken.
Daarnaast is natuurlijk sealen alleen zinvol als de kies verder geen problemen geeft, gaatjes heeft en goed te poetsen is. Met de sealant voorkom je dat het kauwvlak, met een hoog risico op gaatjes door zijn grillige vorm, meteen de nekslag geeft voor de kies.
Dus, behouden? Dan ook (de mogelijkheid tot) sealen alsof het een willekeurig andere kies is.
za, 11/13/2004 - 12:50 Permalink