Hallo! Zoals velen hier ben ik niet tevreden met mijn gebit. Ik heb een spleetje tussen mijn voortanden en een snijtand staat een stuk naar achteren (boven gebit). Een beugel zou een oplossing zijn. Echter zal dan eerst mijn kaak verbreed moeten worden omdat er nu te weinig ruimte is. Vervolgens zou ik twee jaar lang de beugel moeten dragen. Daar ik bijna 23 ben, zie ik dat absoluut niet zitten.
Via verschillende sites heb ik de mogelijkheid van facings gezien. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen en dan vooral met betrekking tot de kosten. Concreet gezegd; waar krijg ik goede kwaliteit voor de laagste prijs? Ik lees verschillende dingen over behandelingen in het buitenland, maar daar ben ik toch een beetje huiverig voor. Maar het schijnt in België ook goedkoop te zijn en dat is voor mij wel te doen. Is er ook iemand die hier ervaringen mee heeft?
Alvast bedankt!
Via verschillende sites heb ik de mogelijkheid van facings gezien. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen en dan vooral met betrekking tot de kosten. Concreet gezegd; waar krijg ik goede kwaliteit voor de laagste prijs? Ik lees verschillende dingen over behandelingen in het buitenland, maar daar ben ik toch een beetje huiverig voor. Maar het schijnt in België ook goedkoop te zijn en dat is voor mij wel te doen. Is er ook iemand die hier ervaringen mee heeft?
Alvast bedankt!
Re: Facings? Buitenland?
lange behandeling
Dat gaat pas in na de sanering! Rekening houden met eventueel te verwachten kosten, want die sluit de verzekeraar gewoon uit!
Qua kosten ben je dus voor het grootste gedeelte aangewezen op je zelf.
Als je een keuze kan maken uit een behandeling, kan je beter, met name omdat je jong bent, geduld hebben en kiezen voor een lange behandeling als dat de beste weg blijkt te zijn.
Succes in het nemen van een beslissing
Carel Verschoor
Verder heeft vV het over de aanvullende verzekeringen en volgens mij wordt er daar niet tot 75% vergoed, maar 100% (wel tot een bepaald maximum). En als we dan weer naar de vraagstelling van Misshammie kijken, vraag ik me af wat de toegevoegde waarde van jouw bericht is.
Monique
Amicon (o.a.)500,= 100%, Agis (o.a)tot 1125,= 75%, OHRA (o.a) tot 1900.= 100% etc. Over het algemeen is voor de meeste verzekeringen indien men bij dezelfde maatschappij verzekerd is slechts een eenvoudige gezondsheidsverklaring voldoende om hoger verzekerd te worden.
In de tweede plaats, wat men consequent schijnt te vergeten:
Tandartsnota`s van tandartsen buiten nederland worden NIET vergoed, dan is 450,= nog altijd beter dan 0!. Tevens komen de reis en verblijfskosten er natuurlijk bij.
In de derde plaats Na sanering?? Het begrip sanering kennen we sinds de laatste stelselwijziging niet meer voor volwassenen; sommige verzekeringen hanteren de voorwaarde dat iemand minimaal 1x pj de tandarts moet bezoeken, maar omdat dit slecht controleerbaar is (kost namelijk heel veel werk/tijd) wordt onder de streep met deze regel niets gedaan.
Aangezien uit onderzoek is gebleken dat de meeste nederlanders (gelukkig ) een goede aanvullende verzekering hebben afgesloten is er naar mijn mening zeker voor dit soort kleinere behandelingen geen reden uit te wijken naar het buitenland.
Verder ben ik na een bezoek aan de site van de gepropageerde poolse "kliniek" (is gewoon een (grotere?) tandartspraktijk met een indrukwekkend naampje, zoals er in NL en over de grens met de buren ook meerdere zijn)tot de conclusie gekomen dat het met de lagere tarieven nogal meevalt. Slechts kroon en brugwerk is daadwerkelijk goedkoper, maar slechts indien de tarieven inclusief tandtechniekkosten zijn. Kosten voor wortelkanaalbehandelingen zijn zelfs hoger dan in nederland, vullingen en tandvleesbehandelingen ongeveer gelijk. Hier is waarschijnlijkslechts voordeel te halen voor kroon en brugwerk, indien er geen voorbehandelingen met wortelkanaalbehandelingen nodig zijn,met de opmerking dat men goed moet bedenken dat de reis/verblijfskosten er bij komen, en men geen vergoeding krijgt van de nederlandse verzekering, hoe beperkt die misschien ook mag zijn.
Dit is eerlijke voorlichting lijkt mij.
gr, Walter
Ik gooi deze topic even op slot, om te voorkomen dat de discussie uit de hand gaat lopen.
:smt006 Monique