Ik heb een week of vijf geleden een wortelkanaalbehandeling gehad en die is twee weken er na afgemaakt. Maar tot op heden heb ik nog steeds pijn aan die kant. Twee weken geleden heb ik een vrij zware antibioticakuur gehad en die heeft helemaal niet geholpen. Afgelopen vrijdag terug geweest naar de tandarts en toen is die kies weer opengemaakt om te kijken of de druk er af komt. Inmiddels blijf ik last houden van een dof gevoel in mijn hele bovenkaak en straalt uit naar mijn oor. Ook voelen mijn kiezen vreemd aan.
Heeft iemand een idee wat dit is?
Alvast bedankt
Ellen
Heeft iemand een idee wat dit is?
Alvast bedankt
Ellen
Dit kan het beste je tandarts uitvinden aangezien deze veel meer informatie heeft zolas rontgenfoto's
Volgens de tandarts is die kies helemaal gaaf en kon er niets aan ontdekken.
Ben dan toch bang dat die ontsteking niet helemaal weg is.
Volgens de tandarts is die kies helemaal gaaf en kon er niets aan ontdekken.
Ben dan toch bang dat die ontsteking niet helemaal weg is.
Het is niet te hopen, maar er zou ook een (verticale) breuk in de wortel kunnen zitten. Het probleem is dat je dat niet met het blote oog en evenmin met x-rays kan zien!
Ik heb zelf van het voorjaar zoiets aan de hand gehad: ik bleef maar kiespijn houden, maar niets te zien en de vulling ook relatief klein dus eigenlijk 'onmogelijk', uiteindelijk toch een wkb, dat hielp dus niets en de pijn bleef even hevig als voor de wkb.
Overigens is ook enkele weken tot maanden napijn na een wkb ook niet vreemd, dus dat zou het in jouw geval ook kunnen zijn! En zo zijn er misschien nog wel een aantal mogelijkheden te bedenken. Ga terug naar je tandarts en heb het er met hem over!
Succes!
:smt006 Monique
Als ik er niet op gaat tikken of duwen voel ik niks. Maar ik heb periodes dat ik het voel kloppen of als ik tandenpoetst dat ik de tand voel. alleen flossen blijft wel pijnlijk.
Hoe is het bij jou overgegaan dan?
De tandarts vind het bij mij wel vreemd dat ik zo veel last blijf houden, want de kanalen zijn helemaal schoon. Verder moet ik maandag terug om die kies dicht te laten maken. Een andere optie is dat ik naar de kaakchirurg moet, maar wat ze daar gaan doen heb ik geen idee.
Groetjes
Ellen
:-? Ik heb de kies moeten laten trekken... Aan de breuk in de wortel kan niets gedaan worden. :smt009
Dat was best een moeilijke beslissing, want je weet van te voren niet 100% zeker of het echt een breuk is, ook al wijst alles erop. Mijn tandarts heeft op de dag van het trekken ook eerst nog wat testjes gedaan voordat hij tot trekken overging. De pijn die ik had was van de ene op de andere dag over, dus de goede keuze gemaakt.
Begrijp ik goed dat de wkb bij jou nog niet helemaal af is, omdat je schrijft dat je volgende week terugmoet om de kies dicht te laten maken? In dat geval denk ik dat het verstandig is dat je nog even afwacht met beslissingen te nemen, in de hoop dat het na het definitief vullen de pijn misschien toch wegtrekt!
En wat een kaakchirurg eventueel zou kunnen betekenen, is waarschijnlijk een apex resectie, waarbij de wortelpunt wordt ingekort. Gebruik de zoekfunctie van de forum maar eens met deze term, dan vind je er vrij veel informatie over.
Succes en laat alsjeblieft horen hoe het na maandag met je gaat!
Groetjes,
Monique
Mijn tandarts heeft in twee keer de wortelkanaalbehandeling afgemaakt. Na dat het helemaal klaar was, bleef ik pijn houden en toen heb ik een antibioticakuur gekregen. Uiteindelijk heeft ze afgelopen vrijdag die kies weer opnieuw open gemaakt. In de hoop dat de druk er af zou gaan en dat de ontsteking weg zou gaan. Tot op heden is dat niet gelukt. Heb nog steeds pijn (af en toe veel en dan weer even minder).
Tot a.s. maandag is die kies open (vulling is er uit gehaald) en deze wordt dan weer gevuld.
Hoop eigenlijk dat ik maandag voor het laatst terug moet, want ik word het behoorlijk zat en begin er steeds meer tegen op te zien. Ben eigenlijk altijd al een beetje bang voor de tandarts en het wordt hierdoor niet minder. Maar goed, we gaan maandag wel, want ik heb geen keus.
Ben alleen bang dat als het maandag niet over is dat ik dan geen keus heb en toch naar de kaakchirurg toe moet. En dan ben ik nog wel even zoet want er zijn volgens mij behoorlijke lange wachtlijsten. Op dit moment is de pijn redelijk uit te houden, maar ik word er niet vrolijker van.
Uiteraard laat ik je maandag weten hoe het is afgelopen.
Groetjes,
Ellen
Heb het afgelopen weekend behoorlijk veel last gehad, maar met ibuprofen was het redelijk uit te houden. Ben vanmorgen terug geweest naar de tandarts. Die ontsteking is behoorlijk hardnekkig en is nog niet over. Ze heeft nu op nieuw de kanalen van die kies schoongemaakt en de kies dichtgemaakt. Gelukkig kon het dit keer zonder verdoving, maar het was af en toe wel pijnlijk. Ook heb ik een nieuwe antibioticakuur meegekregen. Op dit moment is het allemaal wel erg gevoelig. Heb nog steeds het idee dat mijn kiezen, waar die ontsteking zit, hoger is dan aan de andere kant.
Maar het is nu afwachten. Mocht het niet overgaan dan moet ik alsnog naar de kaakchirurg.
Groetjes,
Ellen