Nieuwe vulling of een kroon?

Author:
Ron 63
Posted:
vr, 01/07/2005 - 10:31
Hallo allemaal,
Ik heb een gebit met veel vullingen erin. Overgehouden van vroeger toen ik nogal veel antibiotica kreeg.
Nu is er 1 kies aardig gevuld met almalgaam en die moet volgens de tandarts vernieuwd worden maar beter zou het zijn om een kroon te laten plaatsen, volgens hem.
Nu ben ik een aardige bangerik tenmeer omdat ik al eens een vulling heb laten vernieuwen en toen was er een wortelkanaal behandeling nodig. Dit deed verekte pijn dus dat wil ik eigenlijk ook niet meer.
De enige optie lijkt dus een kroon maar ook daar zie ik tegenop.
Hoe gaat dat precies in zijn werk? Ik heb de folders wel gelezen maar dat is alleen theorie en geen praktijk.

Ook schijnen kronen vaak los te komen??

Wie kan mij geruststellen??? Ik moet voor 18 januari een beslissing nemen.............

Groetjes Ron
alscho28

Hoi,

Op mijn 19de heb ik een kroon gekregen (ben nu 32 jaar). Ik moet zeggen zover ik het nog weet dat het mij redelijk meegevallen is. Alleen moest ik destijds vaak terugkomen. (5 keer in twee a drie weken). Werd een beetje moe van al die verdovingen. De kroon heb ik dus al vele jaren en geen centje pijn zeg maar. Hij bevalt me prima en voor een volgende kroon zou ik mij zeker niet druk maken. :)
vr, 01/07/2005 - 11:19 Permalink