Tandarts-smaak na kaakchirurgische ingreep

Author:
D'Charly
Posted:
ma, 01/10/2005 - 16:27
Hallo, mijn verstandskies linksonder 3.8 is afgelopen donderdag getrokken/gesneden....
Nu heb ik al sinds die ingreep een beetje zo'n tandarts-smaak in me mond....zou het een ontsteking zijn (zo snel) of gaat het langzamerhand weg?
Verder is me kaak nog wel opgezwollen en pijnlijk...de wond zelf doet geen pijn, wel heb ik het idee dat de hechtingen wat los zitten (kan dit kwaad?)

Ik spoel sinds vandaag met Corsodyl (gewoon bij de drogist laten kopen) dat werkt ook ontstekingsremmend als het goed is..

Ik hoor het wel, oja en voor de mensen die nog moeten laten trekken:
De ingreep zelf doet géén pijn, alleen aantal dagen erna wel! (weinig kunnen slapen)
Roxanne

Die tandarts smaak kan er inderdaad zijn hoor... dat is het vocht wat je lichaam aanmaakt tijdens het genezingsproces, en smaak ook een beetje vies. Gewoon rustig aan doen.

Een hechting is ervoor dat de wondranden goed bij elkaar blijven, en omdat het al een paar dagen geleden is dat de kies is getrokken, maakt het niet heel erg veel meer uit of hij iets losser zit. Zolang er geen voedsel in de wond blijft zitten, komt het goed.

En van de zwelling/pijn, de kaakchirurg heeft wel wat bij je gedaan, dus het mag wel een beetje pijn doen... zolang jij je kaak niet gaat overbelasten kan het allemaal geen kwaad...

Groetjes Roxanne
ma, 01/10/2005 - 18:24 Permalink