Verstandskiezen trekken

Author:
Laurian
Posted:
di, 01/11/2005 - 14:30
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een nieuwe tandarts en deze heeft gezegd dat ik 2 verstandskiezen moet laten trekken. Dit in verband met het tandvlees dat nog gedeeltelijk over deze kiezen zit. Nu is dat al meer dan 2 jaar zo (ik ben 22), en ik heb er nooit last van gehad. Mijn vorige tandarts heeft er ook nooit iets over gezegd. Nu ben ik benieuwd hoe groot de kans is dat deze daadwerkelijk gaan ontsteken en kan dit tandvlees niet gewoon worden weggesneden zodat ik mijn kiezen kan houden? Ik vind het zo zonde...

Groetjes Margriet
minique

Gelukkig maar dat je er tot nu toe geen last van hebt gehad! Maar je kunt je voorstellen dat er onder dat flapje tandvlees gemakkelijk voedselresten kunnen achterblijven, waardoor het op een gegeven moment wél gaat ontsteken.
Op de vraag of het flapje tandvlees niet weggesneden kan worden: ik weet niet of het 'technisch' mogelijk is, maar het is niet gebruikelijk.

:smt006 Monique
ma, 01/24/2005 - 11:18 Permalink
prondel

Inkorten kan wel maar laat meestal een slecht aansluitende gedeelte over aan de achterkant van de kies. Er zit daar geen epitheel (tandvlees)alleen mucosa (slijmvlies) en dat ligt niet mooi aan, rond de tand.

Dus het is wachten op klachten en dan eruit of preventief eruit. Zonde is het niet, want ze konden er dus blijkbaar al een aantal jaar niet bij en dus had moedertje natuur al voor je besloten dat het einde oefening M3 was.

Peter
ma, 01/24/2005 - 12:06 Permalink
debjedeb

hoi

Ik had ook een verstandskies waar nog gedeeltelijk tandvlees overheen zat, en die wilde ik ook niet laten trekken. Deze is dus uiteindelijk gaan onsteken en geloof me daar wil je echt niet op wachten. Je wil niet weten wat een pijn ik heb gehad. Het trekken stelde niks voor, maar de pijn ervoor en erna was echt een hel!! Gister heb ik toevallig een andere verstandskies laten trekken die niet ontstoken was, en wat een verschil zeg. Ik voel het wel een beetje maar niks vergeleken met de vorige keer. Ik kan je het preventief trekken dan ook zeker aanraden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Deborah
do, 02/10/2005 - 19:10 Permalink