Sinds een tijdje ben ik verhuisd. Daarom zocht ik een nieuwe tandarts. Ik heb daarom contact opgenomen met een tandarts uit XXXXXX [plaatsnaam verwijderd door Minique vanwege herkenbaarheid]. Toen ik de tandarts belde kreeg ik een voicemail, zonder enig bericht. Vreemd voor een tandartspraktijk, maar ja... Na een aantal keer bellen kreeg ik een mevrouw aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak. Ik wilde niet bevooroordeeld zijn, dus heb aangegeven dat ik een kennismakingsgesprek wilde omdat ik een nieuwe tandarts zocht. Zelfs na meerdere malen spellen verstond ze mijn naam nog niet goed en ik kon haar ook slecht verstaan. Niet erg professioneel dus. Ik had dus al mijn bedenkingen, maar dacht; kom op misschien is het wel een heel goede tandarts.
Op de dag van de afspraak kreeg ik opeens de ingeving om toch nog even via internet te zoeken op de naam van de tandarts. Daar vond ik op z'n zachts gezegd een aantal schrikbarende ervaringen. Door de omschijving van de tandarts en de naam van deze tandarts wist ik haast zeker dat het om dezelfde tandarts ging. Ik ben hier zo van geschrokken en wist meteen; daar ga ik echt niet naartoe! Daarom heb ik de tandarts gebeld en kreeg die vrouw weer aan de lijn. Ik zei dat ik mijn afspraak wilde afzeggen. Ze zei dat dit 24 uur van te voren moet worden doorgegeven. Ik zei daarop dat mij dit niet was verteld. Daarop zei ze alleen dat ze het door zou geven aan de tandarts.
Hiermee was voor mij de kous af. Dat dacht ik... Vandaag kreeg ik echter een rekening voor een 'niet nagekomen afspraak' van deze tandarts. De hoogte van de factuur was echt belachelijk hoog, nl. 87,25!! Voor het afzeggen van een kennismakingsgesprek. Ze heeft geen van de gesprekken aangegeven dat je bij afzegging 24 uur van te voren moet bellen en al helemaal niet dat hier zulke absurde kosten aan verbonden zouden zijn. Ik ben het hier echt niet mee eens, zoals je misschien wel kunt begrijpen. Ik heb nog steeds mijn eigen tandarts en sta dus niet eens bij hun ingeschreven. Daarnaast hebben ze mijn achternaam ook nog verkeerd gespeld. Dit kan toch niet zomaar? Kan iemand mij misschien vertellen wat ik het beste kan doen tegen deze factuur?
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes, Marieke
Op de dag van de afspraak kreeg ik opeens de ingeving om toch nog even via internet te zoeken op de naam van de tandarts. Daar vond ik op z'n zachts gezegd een aantal schrikbarende ervaringen. Door de omschijving van de tandarts en de naam van deze tandarts wist ik haast zeker dat het om dezelfde tandarts ging. Ik ben hier zo van geschrokken en wist meteen; daar ga ik echt niet naartoe! Daarom heb ik de tandarts gebeld en kreeg die vrouw weer aan de lijn. Ik zei dat ik mijn afspraak wilde afzeggen. Ze zei dat dit 24 uur van te voren moet worden doorgegeven. Ik zei daarop dat mij dit niet was verteld. Daarop zei ze alleen dat ze het door zou geven aan de tandarts.
Hiermee was voor mij de kous af. Dat dacht ik... Vandaag kreeg ik echter een rekening voor een 'niet nagekomen afspraak' van deze tandarts. De hoogte van de factuur was echt belachelijk hoog, nl. 87,25!! Voor het afzeggen van een kennismakingsgesprek. Ze heeft geen van de gesprekken aangegeven dat je bij afzegging 24 uur van te voren moet bellen en al helemaal niet dat hier zulke absurde kosten aan verbonden zouden zijn. Ik ben het hier echt niet mee eens, zoals je misschien wel kunt begrijpen. Ik heb nog steeds mijn eigen tandarts en sta dus niet eens bij hun ingeschreven. Daarnaast hebben ze mijn achternaam ook nog verkeerd gespeld. Dit kan toch niet zomaar? Kan iemand mij misschien vertellen wat ik het beste kan doen tegen deze factuur?
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes, Marieke
Dus: chriftelijk (aangetekend!) reageren naar de tandarts en daarin melden dat je niet op de hoogte bent gebracht van de 24-uurs regeling etc.
Overigens heb ik vanwege herkenbaarheid de plaatsnaam uit jouw berichtje verwijderd.
Succes en laat alsjeblieft horen hoe dit afloopt!
:smt006 Monique
en aan de hand daarvan bepalen of je eigenlijk wel een afspraak moet maken (dus andersomdoen, eerst referenties nagaan, daarna een afspraak maken...)
Maar inderdaad, de regeling voor niet nagekomen afspraken dient bij elke nieuwe patient meegedeeld te worden.
En het bedrag is ook nergens op gebaseerd. Op zich kan ik mij voorstellen dat er wel iets berekend wordt want er wordt toch tijd voor vrij gemaakt.
En de naamspelling is niet goed.
Dus gewoon per brief met deze argumenten bezwaar maken.
Overigens staat dit geheel los van het feit of je al dan niet nog bij een andere tandarts staat ingeschreven, een nieuwe tandarts weet nooit of de patient zich wel of niet netjes bij de vorige tandarts heeft afgemeld. Helaas kom ik nog steeds veel te vaak tegen dat mensen bij verhuizing etc niet netjes e.e.a. doorgeven aan diverse instellingen waar ze mee te maken hebben.
Groetjes, Marieke