Ik heb ongeveer een maand geleden een kies laten trekken. Ik wil daar straks een brug of implantaat. Hoelang moet ik wachten tot de tandarts daar aan kan beginnen. Ik wil het zo snel mogelijk want als ik lach dan zie je het. :oops:
:smt006
:smt006
Voor een implantaat heb ik het volgende antwoord bij veelgestelde vragen geschreven:
De optimale tijd tussen extractie en het plaatsen van een implantaat, is grotendeels afhankelijk van de gezondheid van de tand/kies en de omgevende weefsels. Wanneer de weefsels rondom de tand/kies flink ontstoken zijn/ wanneer er reeds veel bot verloren gegaan is of wanneer de wondgenezing na extractie moeizaam verloopt zal men langer wachten met het plaatsen van het implantaat. Vaak wordt dan drie tot zes maanden gewacht met de operatie, maar mocht de situatie gunstiger zijn dan zal deze periode korter kunnen zijn, ongeveer tussen de zes weken en drie maanden. In sommige gunstige situaties wordt het implantaat ook wel direct na extractie geplaatst (immediate placement).
Wacht in ieder geval niet te lang na de extractie met het consult bij de implantoloog! In veel gevallen (indien een ontsteking geen roet in het eten gooit) kan u al voor de extractie bij de implantoloog langsgaan! In deze situatie heeft de implantoloog alle opties nog beschikbaar en kan het meest optimale plan gekozen worden.