Hallo,
Ten eerste wil ik mijn complimenten geven aan het idee. Ik denk dat het een goede ondersteuning is. Ik las bepaalde dingen met herkenning.
Ik heb nog niet de kans gekregen om alle onderwerpen te lezen.
Ik ben in een jaar niet meer naar de tandarts geweest. En had in die periode ook niet last van mijn tanden. Ik poets mijn tanden zo`n 3 a 4 keer per dag. Ik ben in geen jaar meer naar de tandarts geweest omdat ik angst heb voor de pijn die het bezoekje zich mee zal brengen :o
Ik had een tandarts die goed was (is) in zijn vak. Alleen ben ik over gegaan naar een andere tandarts die dichter bij mijn huis werkt. Ik had geen problemen met een (over het algemeen) tandarts. Tot dat ik bij de nieuwe tandarts kwam. Ik ondervond een wat sarcastische tandarts en een niet zo`n goede in zijn vak. Na mijn mening. Ik heb 3 vullingen gekregen. Ik heb vaker een vulling gehad alleen dit was het "toppunt". Ik had nog nooit eerder zo`n pijn gehad. En ben daarom een angst voor de tandarts gaan ontwikkelen. Ik krijg nu weer last van mijn kiezen en moet dus na een jaar :oops: weer naar de tandarts.
Mijn vragen zijn (ik weet zeker dat ik geboord zal worden) doet het pijn om een verdoving te krijgen? En wat heeft zo`n verdoving voor uitwerkingen? Kan er een gaatje ontstaan zijn door het laconiek werken van een tandarts?
Alvast bedankt voor het lezen. En graag zou ik reacties ontvangen.
Groeten,
Angela.
Ten eerste wil ik mijn complimenten geven aan het idee. Ik denk dat het een goede ondersteuning is. Ik las bepaalde dingen met herkenning.
Ik heb nog niet de kans gekregen om alle onderwerpen te lezen.
Ik ben in een jaar niet meer naar de tandarts geweest. En had in die periode ook niet last van mijn tanden. Ik poets mijn tanden zo`n 3 a 4 keer per dag. Ik ben in geen jaar meer naar de tandarts geweest omdat ik angst heb voor de pijn die het bezoekje zich mee zal brengen :o
Ik had een tandarts die goed was (is) in zijn vak. Alleen ben ik over gegaan naar een andere tandarts die dichter bij mijn huis werkt. Ik had geen problemen met een (over het algemeen) tandarts. Tot dat ik bij de nieuwe tandarts kwam. Ik ondervond een wat sarcastische tandarts en een niet zo`n goede in zijn vak. Na mijn mening. Ik heb 3 vullingen gekregen. Ik heb vaker een vulling gehad alleen dit was het "toppunt". Ik had nog nooit eerder zo`n pijn gehad. En ben daarom een angst voor de tandarts gaan ontwikkelen. Ik krijg nu weer last van mijn kiezen en moet dus na een jaar :oops: weer naar de tandarts.
Mijn vragen zijn (ik weet zeker dat ik geboord zal worden) doet het pijn om een verdoving te krijgen? En wat heeft zo`n verdoving voor uitwerkingen? Kan er een gaatje ontstaan zijn door het laconiek werken van een tandarts?
Alvast bedankt voor het lezen. En graag zou ik reacties ontvangen.
Groeten,
Angela.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het hartstikke goed van je vind dat je weer wil gaan! Het is heel begrijpelijk dat je angstig bent geworden met wat je hebt meegemaakt.
Misschien kun je proberen om weer bij je oude tandarts terug te komen? (als de afstand niet al te ver is naar jouw idee). Vraag anders eens rond bij familie/buren/collegae/kennissen of zij een aardige tandarts weten. Of ga eens rondbellen en vraag het direct aan de tandartsassistente of baliemedewerkster. Wat je ook kunt doen, is de praktijk van je oude tandarts bellen en hen vragen of zij een aardige tandarts weten die dichter bij jou in de buurt woont.
Nee, een verdoving doet geen pijn. Op sommige plekjes is het ietjes gevoeliger dan op andere plekjes, maar als je bijv. met een speld in je vinger prikt, dan doet dat véél gemener zeer dan een verdoving. Dus ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken.
Tja, over een gaatje kan zijn ontstaan door het laconiek werken van een tandarts... Waarom denk je dat?
Een nieuw gaatje zal er niet door zijn ontstaan (denk ik). Het kan wel zo zijn dat er een vulling niet goed is gelegd en dat er daardoor (onder die vulling) de caries is verdergegaan.
Heel veel succes hoor! Probeer je niet al te gek te laten maken door deze ene tandarts en denk ook aan de keren dat het bij je vroegere tandarts wèl goedging!
Enne... Laat je horen hoe het ermee gaat?
:smt006 Monique
Bedankt voor het bericht! Ik denk dat wat je schrijft over de eventuele vulling die fout is gelegd en daardoor caries verdergegaan is waarheid kan zijn. Op een avond nam ik wat te eten en toen voelde het wat raar aan bij die tand, en ik dacht altijd dat dat een vulling was (het wat wittere vlek, dan de andere tanden) en toen brak het ineens af! Ik stond paf! En schrok want ik verzorg mijn tanden na mijn mening goed!
Heeft de eventuele verdoving voor gaatjes enige bijwerkingen? En is het ernstig dat er caries is ontstaan onder de vulling?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Angela
Cariës onder de vulling kan altijd na verloop van tijd ontstaan. Daarom worden ook geregeld foto's genomen, daar kun je het namelijk op zien. Hoe ernstig dat is, hangt er maar helemaal vanaf hoe lang het er al zit.
Dat er een stukje afbreekt, hoeft overigens niet te betekenen dat er cariës onder zat hoor! Het kan weleens gebeuren, dat er 'gewoon' een stukje afbreekt, óók als je je gebit goed verzorgt!
:smt006 Monique