antrumperforatie?

Author:
trommel
Posted:
vr, 03/04/2005 - 11:48
4 weken geleden is mijn verstandskies rechtsboven getrokken, waarna ook in het bot geboord is om een wortelrest te verwijderen.

Ik heb nu constant een zeurende pijn in die hoek in de kaak. Tevens lijken mijn bijholten ligt ontstoken want het doet zeer als ik op het bot onder mijn oog tik.

Nou heb ik op dit forum iets gelezen over antrumperforatie. Is het mogelijk dat ik dit heb? Na het trekken van de kies moest ik wel in mijn dichtgeknepen neus blazen. Ook als ik dit nu zelf doe voel ik niets vreemds en geen lucht stromen of iets dergelijks...
dj

Zeurende pijn is meen ik typisch voor botbeschadigingen, kan wel even duren ook. Zeker als je erop drukt is het niet gek als het maanden later nog gevoelig is. Het moet wel langzaamaan minder worden.
vr, 03/04/2005 - 11:54 Permalink
dj

Ohja en als de blaastest nooit iets gedaan heeft is er weinig reden om een antrumperforatie te vermoeden. Ontsteking van de bijholte kan ook wel ergens anders door komen.
vr, 03/04/2005 - 11:58 Permalink
trommel

Het vreemde is wel, dat was ik vergeten te zeggen, is dat als ik begin met gapen ik het wel voel trekken in het gat waar de verstandskies zat. Daarom dacht ik juist aan antrumperforatie. Of is dit een normaal verschijnsel?

De kies ernaast heeft trouwens ook een wortelkanaalbehandeling gehad, maar daar heb ik na 2 weken nu geen last meer van. Wel zijn er diverse foto's gemaakt in die hoek.

Mocht er sprake zijn van antrumperforatie dan zou dat toch ook op de foto's te zien moeten zijn geweest?
vr, 03/04/2005 - 11:58 Permalink
dj

Mjah dat kan ik me voorstellen dat als je denkt dat er lucht door komt als je gaapt je daar toch aan denkt.... Ik kan er weinig meer over zeggen..

Probeer het in ieder geval niet tevaak en vermijd dat soort gapen dan,
die blaasproef is aardig maar je moet het niet tevaak doen. Als je er echt over twijfelt gewoon even bellen met de ta lijkt me.

Of het op foto's te zien is weet ik niet..
vr, 03/04/2005 - 12:08 Permalink
de digitale tandarts

Als je een antrumperforatie had gehad, dan zou je na vier weken wel klachten uitgaande vanm de kaakbijholte gehad moeten hebben.

Waarschijnlijker is een vertraagde wondgenezing, dus nog even afwachten!
vr, 03/04/2005 - 13:24 Permalink
trommel

Is een antrumperforatie niet op rontgenfoto's te zien?

De verstandskies is nu 4,5 maand geleden getrokken. Ik heb nu sinds een paar weken last van mijn bijholten erboven (ik ben verkouden geweest). Bij het bukken voel ik een drukkende pijn in mn holten, maar dezelfde pijn voel ik ook vooral op de plek waar de verstandskies zat. De pijn voel ik als ik snel buk of tijdens lopen / stampen.

Ik ben toch nog steeds ongerust of ik misschien een antrumperforatie heb.
ma, 06/20/2005 - 13:06 Permalink