Ik lees op dit forum veel klachten over tandartsen, daarom gewoon even iets leuks.
Voor het afslijpen van twee kiezen voor kronen had ik een afspraak van anderhalf uur met mijn tandarts. Doordat de dag daarvoor mijn vader een hartaanval had gehad (totaal onverwacht, de man is verder kerngezond), was ik de afspraak totaal vergeten.
Gelukkig belde de assistente om te vragen waarom ik niet kwam. Ik ben er toen snel heengeraced en heb uitgelegd wat er aan de hand was. Inmiddels was het wel een half uur later.
"Ik kan dan vandaag helaas maar één kies doen", zei de tandarts, die eerst rustig, meelevend en begripvol naar mijn verhaal had geluisterd
"Wat jammer!" zei ik, want ik wilde er juist twee tegelijk, zodat ik maar één keer verdoofd hoefde te worden.
Toen heeft mijn tandarts tóch in een keer twee kiezen gedaan (volgens mij in zijn lunchpauze), gewoon als service. Hij heeft er niets extra's voor gerekend.
Uiteraard heb ik hem daarna nog een kaartje gestuurd om me nogmaals te verontschuldigen en hem te bedanken.
Ik weet dat hij het heel druk heeft. Zo kan het gelukkig dus ook!
Voor het afslijpen van twee kiezen voor kronen had ik een afspraak van anderhalf uur met mijn tandarts. Doordat de dag daarvoor mijn vader een hartaanval had gehad (totaal onverwacht, de man is verder kerngezond), was ik de afspraak totaal vergeten.
Gelukkig belde de assistente om te vragen waarom ik niet kwam. Ik ben er toen snel heengeraced en heb uitgelegd wat er aan de hand was. Inmiddels was het wel een half uur later.
"Ik kan dan vandaag helaas maar één kies doen", zei de tandarts, die eerst rustig, meelevend en begripvol naar mijn verhaal had geluisterd
"Wat jammer!" zei ik, want ik wilde er juist twee tegelijk, zodat ik maar één keer verdoofd hoefde te worden.
Toen heeft mijn tandarts tóch in een keer twee kiezen gedaan (volgens mij in zijn lunchpauze), gewoon als service. Hij heeft er niets extra's voor gerekend.
Uiteraard heb ik hem daarna nog een kaartje gestuurd om me nogmaals te verontschuldigen en hem te bedanken.
Ik weet dat hij het heel druk heeft. Zo kan het gelukkig dus ook!
Netjes van je dat je hem een kaartje hebt gestuurd.. ik zou het ook gedaan hebben!
Groetjes Marjolijn :smt006
ken er wel een paar die dat niet zouden doen... Nu vind ik het ook erg leuk van u dat u een kaartje stuurt! dat zou mij ook veel leuks doen als ik dat zou lezen :D
Groetjes Roxanne
:smt006 Monique
Voor een tandarts is het ook prettig te merken dat zijn/haar opstelling gewaardeerd wordt! Maar al te vaak strijk je met de hand over het hart of doe je wat extra moeite (wat wel erg duidelijk is naar de patient toe) maar kan er nog geen bedankje vanaf...
(en dan zeuren wanneer er de volgende keer wel een rekening komt voor de niet nagekomen afspraak....)
Leuk dus ook eens een ander verhaal te lezen! :D
Ik wil ook mijn tandarts complimenteren!
Ik zal mijn verhaal als volgt vertellen:
Ik bezit een vreselijke tandartsangst, maar toch kom ik netjes op afspraken.. (liever kom ik helemaal niet, maar door die enge verhalen van kiespijnen, kunstgebitten en afgebroken tanden) ga ik netjes naar de tandarts om er goed uit te zien.
Ik heb er lang over gedaan om te vertellen dat ik een erge angst heb voor de tandarts(ik vind het erg moeilijk om mezelf kwetsbaar op te stellen)
Dus ik moest een keer naar de tandarts voor gaatjes vullen.. en de tandarts zei: zo nog 2 gaatjes.
Ik zei: ja gelukkig wel, want ik ben al zo bang voor de tandarts.
Hij zei: Hoe komt dat? Heb ik je pijn gedaan? (met een heel rustgevende stem)
Ik zei: nee dat niet, maar ik ben van kleins af aan al erg bang voor de tandarts.
Hij vroeg: Waarvoor ben je bang?
Ik zei: Ik ben voor alles bang hier wat met tandartsen temaken heeft.
Hij zei: Als het niet gaat moet je een gil geven.
Het is gewoon erg fijn om te weten dat mijn tandarts interesse toont in mijn angst en probeert te vinden waar mijn angst vandaan komt... En het is erg fijn om te weten dat ik toch een beetje controle krijg over de behandeling, dus als het me teveel wordt kan ik een teken geven en dan kan ie even een pauze inlassen.
Hiervoor wil ik hem complimenteren!
Groetjes Marjolijn :smt006
De mensen die het beroep tandarts uitvoeren vinden het ook wel leuk om positieve verhalen te horen over hun beroep en de omgang met patienten.
Er kunnen weleens rot tandartsen tussen zitten, en de verhalen over die rot tandartsen worden alleen maar verteld.. dus eigenlijk lijden de goede tandartsen die goed met hun patienten omgaan en goed hun behandelingen uitvoeren onder de slechte tandartsen.
Ik vind dan ook dat ze in het zonnetje moeten worden gezet! Want het is immers een dankbaar en ingewikkeld beroep.
Groetjes Marjolijn :D
twee jaar geleden moest ik voor een behandeling van een gaatje naar hem toe, en heb een pak lekkere koeken meegenomen. de tandarts moest wel lachen toen ik dat gaf en zei dat het geen garantie was voor een pijnloze behandeling. De behandeling was wel gevoelig aangezien ik geen verdoving gekregen heb, maar de behandeling was zo voorbij. :smt003
Mijn nieuwe tandarts is de vriendelijkheid zelve, hij verteld altijd wat hij gaat doen, hij verdooft wanneer het nodig is, vertelt me dat ik mijn hand op moet steken als ik wil dat hij stopt of het toch pijn doet etc... Kortom een verademing.
Ik ben nog steeds bang, daar zal ik wel nooit vanaf komen, maar deze tandarts behandelt me als een mens en niet als een gebit waar toevallig een mens aan vastzit die alleen maar lastig is.
Dat sommige tandartsen chagrijnig worden is niet mooi maar soms begrijpbaar. Probeer bijvoorbeeld eens 300 patienten in eenzelfde maand een afspraak te geven om acht uur. Dat kan natuurlijk niet. Wanneer al die patienten weigeren enige toegeving te doen dan wordt dit een oeverloze discussie met 280 patienten. En zo zijn er nog wel andere dingen te vermelden.... Gelukkig weten de meeste tandartsen stress op te vangen door veel variatie
En ik wil ook even zeggen dat ik ONTZETTEND blij ben met mijn TA. Ik was tot zeg maar anderhalf jaar geleden 18 jaar lang niet meer geweest (sinds mijn militaire diensttijd) en zag er otzettend tegenop om weer te gaan. Ik trof een praktijk met TA uit Zuid-Afrika, wat zowieso leuke gespreksonderwerpen oplevert, maar die mensen hebben me zo op mijn gemak weten te stellen dat ik nu braaf alle behandelingen onderga. :smt001 tot en met een mislukte xtraktie en aansluitend bezoek aan de kaakchirurg aan toe.
Ik heb mijn vertrouwen in de TA weer terug; DANK!
(PS voor de moderators: mogen we in een positief topic als dit wel namen noemen, of gewoon liever niet?)
Ik ben ook superblijd met mijn tandarts, en ja ik ga ook niet graag heen (zoals vele mensen niet van de tandarts houden.)
ik denk zomaar dat iedereen een behandeling met veel stress tegemoet gaat.
Maar ik zou voor geen goud een andere tandarts nemen, als er met mijn gebit iets aan de hand is bijv. kies gebroken kan ik meestal altijd dezelfde dag nog terecht. en dat vind ik toch wel super.
en voor dat je behandeld wordt verteld hij altijd wat hij gaat doen, dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.
dus bij deze mijn complimenten.
:smt023
Kliniek voor Tandheelkunde Sneek bedankt!
Zenuwpees