doet de verdoving het niet als je ontstoken tandvlees hebt?

Author:
lau-an
Posted:
za, 03/12/2005 - 18:09
hallo ik heb gehoort dat als je heel erg ontstoken tandvlees hebt en je moet boren de verdoving niet werkt door dat ontstoken tandvlees. is dat waar want ik heb zeker 3 gaatjes en moet nog naar de tandarts maar als de verdoving niet werkt ga ik nog niet.

kan iemand mij helpen?
-x- lau-an
Moon

Hallo Lau-an,

Ik snap wat je bedoeld, maar een verdoving heeft niets te maken met ontstoken tandvlees.
Wanneer je kies zelf (of de zenuwen/wortels) ontstoken zijn, is er inderdaad een (grote) kans dat de verdoving niet werkt.

Volgens mij werkt bij ontstoken tandvlees de verdoving prima, wat niet wil zeggen dat je je ontstoken tandvlees moet laten voor wat het is. Op het moment dat je bij de tandarts bent, zou ik het zeker even aan hem aangeven, hij kan je dan wat tips geven om het ontstoken tandvlees te verminderen, zoals flossen en tanden stokers en hoe je goed moet poetsen!

succes met het vullen van je gaatjes!
za, 03/12/2005 - 18:35 Permalink
de digitale tandarts

Doordat ontstoken weefsel een lagere PH heeft, is de verdovende stof die de tandarts toedient, moeilijker in staat om door te dringen in de zenuwen, waardoor een verdoving wat minder kan werken en er meer vloeistof noodzakelijk is.

Dat een verdoving minder goed werkt komt echter niet vaak voor! Meestal is dat meer in extreme situaties zoals bij een abces, ontstoken tandvlees in het geval van gingivitis ( http://www.tandarts.nl/html/tandvlees/gingivitis.php ) heeft over het algemeen weinig invloed op het verdoven voor d ebahndeling van een gaatje.

Met vriendelijke groet.
zo, 03/13/2005 - 00:39 Permalink